zondag 26 januari 2014

Ontdek jouw wereld.......

Het plannen van een vakantie gaat bij ons behoorlijk chaotisch en kan binnen een week veranderen van het koude Noorden naar het warme Zuiden. Het lijkt mij wel leuk om dit jaar ideetjes op te doen op de Vakantie beurs. Manlief voelt er niet veel voor.  Zonde van de tijd, alles is op internet te vinden, krijg ik van hem te horen. Als ik nu eens toegangskaarten win, ga je dan mee? Wie weet…. Ik doe mee aan een mail & win en ik win de kaarten. Ik vraag of hij mee gaat of dat ik een slachtoffer moet zoeken!  Hij gaat mee. Ik bekijk de reistijden zodat wij goed voorbereid op stap gaan. De koffie zit net in de kopjes als ik zie dat het al half 9 is. De trein vertrekt om kwart voor,  ik begin te stressen dat we dat niet meer gaan halen. Met grote passen verlaten wij mopperend het huis. We springen snel in de trein. Een dame ziet dat ik niet incheck. Vanaf het perron roept ze; je moet inchecken anders ben je straks aan de beurt. Valt vast mee, geen tijd meer de trein gaat vertrekken roep ik terug. Wanneer ik zit kijk ik nog even naar de reistijden op mijn mobiel. Sorry, je had je koffie wel op kunnen drinken. We moesten iets voor kwart voor 9 van huis dan konden we met de 10 voor 9 trein.  Ssttttt sist manlief me toe; STILTECOUPÉ.  Ja hoor, daar komt de conducteur, hoe klets ik mij hier uit. Met mijn liefste lach doe ik een beetje hulpeloos mijn verhaal; Te laat, hard gerend, anders geen aansluiting, Vakantiebeurs Express, inchecken …….Waar gaat u heen?  Naar de vakantiebeurs. Geeft niks mevrouw, u bent niet de enige vandaag. Fijne dag!  Ppff.  In Zwolle ga ik direct  inchecken en haal een beker “goedmaak koffie”. We zijn tenslotte een gezellig dagje uit.  Drummers en dansers brengen ons naar de “Vakantiebeurs Expres” trein .
Vakantie BEURS ontdek jouw wereld
Op de stoel ligt een tasje met folders al op ons te wachten. Het feest gaat beginnen.  Reisbureaus hebben alles uit de kast gehaald om ons een reis te verkopen. De komende 10 jaar hoeven wij geen beurs meer te bezoeken,  de tas met folders is bijna niet meer te tillen. Rond drie uur hebben wij geen voeten meer over en kunnen we geen reisbureau meer zien. Onderweg naar het station gaan we langs Starbucks voor het echte vakantie gevoel.
Manlief vertrouwt mij niet meer en zoekt zelf uit hoe laat de trein terug gaat richting het Noorden. Onderweg kletsen we gezellig met oude bekenden.  In Zwolle moeten wij overstappen richting Groningen.  Nog een kwartiertje en we zijn thuis. Wat gebeurt er nu. Hij stopt niet!  Slapende overbuurvrouw schrikt wakker van mijn gegil.  Hij stopt in Assen zegt ze slaperig, dit is de intercity. Dat is lekker,  een half uur heen, kwartier wachten en een half uur terug.
Zal ik ook zo gaan mopperen…. ach vergissen is menselijk……..ik doe mijn jas maar weer uit.
Later M@rina!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten