zondag 5 januari 2014

Kerstkaartenadministratie

Kerstkaarten versturen is een heel gedoe. Elk jaar neem ik mij voor om op tijd aan de klus te beginnen. Helaas krijgen wij regelmatig pas  inspiratie als de kerstdagen voorbij zijn. Ons kaartje valt doorgaans op de mat als het gewone leven weer is begonnen. Door de jaren heen is de lat steeds hoger komen te liggen. Na de gezellige tijd van glitter en lintjes kwamen er leuke fotokaarten. Meteen een jaarlijkse update van oudste en jongste voor de ooms en tantes. Die tijd is ook voorbij ze gaan niet meer lachend op de foto voor een kerstkaart. Na o.a. een woordzoeker en 3D bril stuurden wij vorig jaar een kaart met een win actie; Waag een gokje in 2013 en vul de Bingo kaart in. We hadden een hoop lol onder de spelers. De prijzen oa een diner voor twee en een eigen gebakken taart zijn met veel plezier uit gereikt.
"Kerstkaartenadministratie"
Maar nu 2014, de inspiratie is even zoek. Mijn moeder maakt zich zorgen waar het kaartje blijft. Nogmaals een Bingokaart zou ze zeer waarderen. Schoonvader mist in zijn kaartenmand met 98 kaarten nummer 99, of het nog gaat komen?  Zus vraagt zich af wat ze dit jaar kan winnen. Gelukkig, gisteren, 4 januari, manlief kreeg de geest. Hij heeft de hele dag geplakt en geknipt achter zijn scherm om de zaak “Nieuwjaarskaart 2014” rond te krijgen. Ik begin vast met het schrijven van de enveloppen. Het eerste kerstkaartje wordt rond Sinterklaas al bij ons bezorgd vanaf die tijd is het zorg om de “kerstkaartenadministratie” goed bij te houden. Van wie hebben wij een kaartje gekregen? Wie moet er beslist een kaartje krijgen! Ook erg belangrijk, wie mogen we absoluut niet vergeten. Een ingewikkelde administratie. Ik spit mijn adressenboekje door. Een stukje geschiedenis komt voorbij. Af en toe zet ik een kruis door een naam. Te lang niet meer gezien of gesproken. Ik heb nog een behoorlijke stapel kaarten en ik heb het gevoel dat ik mensen mis in mijn lijst. Alle binnen gekomen kaartjes worden gecontroleerd. Waarom heb ik de adressen van nichtjes niet meteen in mijn adressenboekje geschreven. Dat wordt googelen, detelefoongids.nl , whapjes en sms’jes versturen.Wat een klus.
 Nauwkeurig hou ik een lijst bij wie ik heb gehad anders gaat het geheid mis. Als ik dat niet doe weet ik zeker dat iemand straks twee kaarten krijgt en iemand anders geen één. Dat kunnen we niet gebruiken. Rond middernacht zijn de enveloppen geschreven, postzegels geplakt en de nieuwjaarskaart er in gestopt. Vanmiddag heb ik ze op de bus gedaan, als het goed gaat worden ze vandaag of morgen bezorgd. De "nieuwjaarskaartenadministratie" kan bijna worden afgesloten.
Bijna ….ben ik jou vergeten......sorry? Laat het me weten zodat ik je alsnog een kaart kan sturen. Dit jaar geen Bingokaart maar;
Een inspirerend 2014….? Dat willen we zien!
Ben je nieuwsgierig naar de inspiratie onder familie en bekenden.
Binnenkort zie je op http://www.2014.ebbe.rs/  vast leuke inzendingen.
Huize Marina wenst jullie allemaal veel geluk, liefde en vooral inspiratie toe voor 2014!
Later M@rina!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten