vrijdag 27 december 2013

Je hebt hem geplet mama!

Wanneer wij aanstalten maken om naar bed te gaan ziet manlief ons hamstertje “Monster”  voorbij tippelen. Klopt dit vraagt hij aan jongste. Monster kijkt onschuldig omhoog wanneer twee  paar handen naar beneden duiken om hem snel in zijn nek velletje te grijpen. Jongste zet hem terug in de kooi en zet het deurtje weer vast met de wasknijper. Vanwege het rammelen van de tralies staat er de laatste dagen een fles wijn boven op de kooi. Een tweede fles moet er voor zorgen dat er geen ontsnapping meer mogelijk is. Ik moet er niet aan denken dat hij vannacht de benen neemt en flink zijn best doet om kabeltjes door te knagen. Jongste beloofd dat ze de andere dag met  kooi schoon  maken meteen alle buizen controleert.
Ik hoor haar zaterdagmorgen rommelen in de keuken en Monster toe spreken om wakker te worden. Omdat ik mijn haar een leuk kerstkleurtje wil geven sta ik in een oude joggingbroek en handdoekjurkje om te hannesen met een pot verf als ik beneden hoor roepen;  Er zit geen hamster meer in de kooi. Hoezo geen hamster roep ik terug. Gewoon geen hamster. Heb je wel goed  in zijn nestje gekeken. Hoe kan dat nou. Hij kan toch geen wasknijper en 2 flessen wijn van de kooi af duwen. Mam, hij zit er echt niet meer in. Samen kruipen we over de vloer op zoek naar Monster. Ik in mijn oude joggingbroek, handdoekjurkje om en een pot verf in mijn haar.
"Monster" 21 december 2013 
Dochter mopperend dat ik er niet uit zie en Monster hard weg rent als ze me tegen komt. Facebook en twitter worden ingeschakeld. Het beste advies wat wij krijgen is wachten tot de avond valt, Monster komt dan hongerig te voorschijn en gaat op zoek naar eten. Ondertussen spoel ik mijn haar uit en breng de mannen op de hoogte die thuis komen. Ze kruipen met ons mee. De drankkast halen we leeg, houtmanden kieperen we op de kop. Ik haal alles van de kant en kijk in elk hoekje en gaatje, we controleren de houtkachels, ik schud de kussens en inspecteer het vloerkleed. Geen monster, ik geef het op. De familie denkt dat hij vanavond  heel gewoon voorbij komt tippelen op weg naar zijn stinkhok en food. Ik hoop het maar. Rond de klok van tienen heb ik nog geen hamstervoetjes gehoord. Ik vind het kil en ga op zoek naar mijn warme vest. Met een zwaai pak ik hem van de stoel en wil hem aan trekken totdat ik er iets uit zie rollen. Het lijkt wel een zakdoek propje. Oh, oh het is Monster, dood en een beetje plat. Ik Whap naar de mannen en naar jongste dat ik hem heb gevonden in mijn vest. Waarschijnlijk omhoog geklommen en gestikt in mijn vest. Aah jammer, ahhh vest op draaistoel? whapt men vragend terug. Met een berichtje er achter aan; JIJ hebt in die stoel een pizza gegeten, je hebt hem geplet mam.
Later M@rina!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten