donderdag 12 december 2013

Ik ben verliefd.................

Afgelopen maandag las ik een interview met Jan Smit.  Hij vertelde over zijn theatertour waarin hij graag wat meer van zijn muzikale kunnen wilde laten zien. Een intiem feestje in de schouwburg waar  hij een praatje kan maken met het publiek en als ze wat willen vragen dan kan dat gewoon.  Een feesttent is heel leuk,  maar dan stamp je aan één stuk door en  ben je na het optreden helemaal kapot. Nu ben ik niet van de feesttenten, het vele bier en het lange staan maar ik ben wel nieuwsgierig naar het kunnen van Jan Smit. Jaren geleden ben ik naar een theater tour van Normaal geweest en de kwaliteiten van Bennie Jolink  gingen inderdaad veel verder dan deur donderen en bier gooien.
Zou dat bij Jan ook zo zijn. Via twitter wagen wij een gokje om via Drentertainent kaarten te winnen voor  de theatertour. Mijn zus en ik zijn de gelukkige winnaars en gaan het Jan Smit avontuur aan. Het is helemaal uitverkocht, we moeten moeite doen om door de fans heen bij de kapstok te komen. Massaal staan ze voor de zaaldeur klaar om zo snel mogelijk binnen te zijn. Wij zitten hoog en droog op het balkon en lekker warm onder de lampen.  Prachtige plaats, we zien alles goed en kunnen heerlijk mensen kijken. Het publiek is net zo vermakelijk als Jan en de band.  Nadat hij zijn eerste nummer heeft gezongen klinkt er al uit de zaal; Jan ik ben verliefd.
10-12-2013 Jan Smit in de Tamboer
Wie is verliefd roept hij terug. Ik ben verliefd roept een jonge dame. Ze stormt uit de rij richting podium. Nu ze de liefde heeft  verklaart moet ze doorpakken. Ze stormt het trapje op waar ze door enorme geluidsboxen  vastloopt. Geen nood, Jan helpt een handje, trapje weer af en via de andere kant het trapje omhoog naar het podium. Het gaat om Karin een  meisje met het Downsyndroom. Ze is hevig verliefd. Jan verteld eerlijk dat hij verliefd is op Lisa en geen verkering kan nemen.  Geen probleem, Lisa neemt ze op de koop toe. Ik heb ook 3 kinderen die krijg je er dan ook bij. Geen probleem. Ik woon in Volendam en jij in Hoogeveen. Ook geen probleem. Als je verliefd bent maakt dat allemaal niet uit. Haar hoofd gaat schuin tegen zijn schouder en Jan zingt de sterren van de hemel  speciaal voor Karin.  Na een knuffel en een zoen gaat ze terug naar haar plaats. Onbekende nummers worden relaxed op een kruk gezeten gezongen. Onrustig wordt er om ons heen op de stoelen heen en weer geschoven. Wanneer in de tweede helft de bekende meedeiners worden gezongen komt de zaal in beweging. Het feestje gaat nu beginnen. Jan heeft het prima voor elkaar qua band en techniek. Het merendeel van het publiek gelooft zijn muzikale kunnen wel. Ze willen gewoon een feestje! Het liefst onder het genot van een sigaretje met een biertje binnen handbereik.  Niet onbelangrijk voor Liza, er zijn heel veel verliefde Karin’s, maar geen zorg, morgen zijn ze verliefd op Frans Bauer.
Later M@rina!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten