zaterdag 21 december 2013

Moet ik niet meer doen....

Wanneer ik op het punt sta boodschappen te gaan doen zie ik in een flits een pakketje liggen. Ik herinner mij dat ik oudste vanmorgen hoorde zeggen; klaar om verzonden te worden. Laat ik het maar mee nemen dan is het maar weg. Bij de klantenservice geef ik het pakketje af aan de baliemedewerker. Ah zegt ze, ik zie dat het thuis al verzendklaar is gemaakt. Klopt ik hoef het alleen maar af te geven. Ze scant het pakketje en ik ga mijn boodschappen doen. Een dag later vraagt oudste of iemand weet waar het pakketje in de keuken is gebleven. Het wordt maandagmiddag door UPS gehaald ik moet het aanmelden. Pakketje? Het pakketje boven op de kast? Die heb ik afgegeven op het postkantoor. POSTKANTOOR, hoe zo? Gewoon bij de balie, het is gescand? Hoe zo gescand, dat kan helemaal niet. Ze zei dat het in orde was. Verbolgen loopt oudste terug naar het kantoor. Hoe dom kan je zijn, hoor ik hem nog net zeggen. Oh oh waar bemoei ik me ook mee. Maar ik bedenk mij als de TNT een verse taart kan bezorgen vind hij de weg naar UPS vast ook wel.


Afgelopen april heb ik een verse taart verstuurd naar ons nichtje in Eindhoven.Ze is tegelijk met jongste jarig en zag op twitter de Sweet 16 taart. Tante Marina ik wil net zo’n taart. Eindhoven is niet naast de deur. Stuur maar op zegt nichtje. Zou ik voor de grap alle ingrediënten en het recept naar haar toe sturen. Weet je wat ik wil wel eens zien of de taart de reis overleefd. Ik maak een bodem van biscuitdeeg en vul de taart met jam, slagroom en verse aardbeien. Zoals de Sweet 16 taart bekleed ik de taart met marsepein. Heel voorzichtig wikkel ik de taart in aluminium folie en laat hem zakken op bubbeltjes plastic in de doos. Rondom plastic bubbels zodat de taart een airbag heeft. Met een dikke zwarte stift kalk ik op de doos; rechtop houden en breekbaar. Iets voor vijven fiets ik richting postkantoor en bied de doos aan. Vanaf nu ga ik de taartreis via trick en trace volgen vanuit Drenthe naar Eindhoven. Zaterdag ochtend zie ik de tijdbalk verschuiven en  het berichtje verschijnen dat de taart is afgeleverd. Er komt vast zo een twitter berichtje, nichtje kennende. Ik ben zo nieuwsgierig naar haar reactie. Er gaat even wat tijd over heen maar ineens komt het “bliepje”; Hahahahahahaha @marinaebbers het experiment is gelukt! J Super Hulde aan de TNT Smakelijk!

Nu het UPS verhaal, we zijn een week verder en nog geen teken van leven. Niet via de TNT en ook niet via UPS. In het ergste geval is me net verteld door oudste, kost mijn liefdadigheid mij 90 euro voor het scherm + strafport omdat ik via TNT iets heb verzonden zonder er postzegels op te plakken. We wachten af. Waar bemoei je je ook mee; zegt vriendin. Is ook zo, moet ik niet meer doen!
Later M@rina!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten