woensdag 14 januari 2015

Kort en zakelijk zijn...

Wanneer afgelopen zaterdagavond de deurbel gaat ben ik op mijn hoede. Wij verwachten geen visite en de Family is in the house. Op dit rare tijdstip zijn het nogal eens slimme, snelle gewiekste jongens die mij wat willen verkopen. Met gladde praatjes ben ik zo klaar. Maar voor verkleumde bedeesde jongeren die op de stoep staan te bibberen van de kou om een zakcentje bij te verdienen heb ik een zwak. Dan gaat het mis met mij.
Halverwege december ben ik op zaterdagavond druk bezig de kerstboom op te tuigen wanneer de deurbel gaat. Een verkleumde jongen met een pittige dame als collega staan op de stoep. De jonge dame wil eerst alles weten over de Minibieb en complimenteert mij met het fantastische initiatief. Ik voel me zo gevlijd dat ik voor 5 euro per maand in no time lid wordt van het Wereld Natuurfonds. Wanneer ik in de warme gang mijn gegevens op de tablet van de jongeman in toets hoor ik de jonge dame zeggen; je redt het wel zo hé. En weg was ze. De provisie en de administratiekosten eraf getrokken heb ik misschien 50 cent bij gedragen.
Het is kil en donker wanneer afgelopen zaterdagavond wederom de deurbel gaat. Ik doe de voordeur open en neem mij voor, wat daar ook staat, kort en zakelijk te zijn en nergens lid van te worden. Ik kijk in de ogen van een jochie van een jaar of 17 met over zijn dikke winterjas een keukenschort van HelloFresh met op zijn hoofd een enorme koksmuts. Aan de overkant zie ik 3 collega koksmutsen lopen.
Leuk bedacht. Hij zegt gedag en begint zijn praatje; kent u HelloFresh. Laat ik die nu kennen en laat ik nou helemaal niet zo tevreden zijn over HelloFresh. Vragend kijkt hij mij aan, waarover was u niet tevreden. Ik begin mijn bevindingen op te sommen, tussen de verse lasagne bladen zat schimmel, de zak spinazie was een zak snot en ze lusten bij HelloFresh geloof ik alleen maar vis. Hij luistert nog maar half naar mijn verhaal en kijkt ondertussen naar het biebje. Leuk kastje, hoe werkt dat. Ik wil dat echt graag weten. Nu moet ik oppassen en mij niet te gevlijd voelen en de komende maanden aan HelloFresh vast zitten.Hij verteld enthousiast over de boeken van John Grisham die hij gelezen heeft. Zijn doel raakt naar de achtergrond en samen bekijken we de inhoud van het kastje. Mag ik zomaar een boek uitkiezen en mee nemen ook al woon ik in Leeuwarden? Je mag zeker een boek mee nemen ook al woon je in Leeuwarden. Hij gaat voor een Literaire thriller; Goud geld en zilver bloed. Hij geeft mij een hand en bedankt. Met het spannende boek onder zijn arm zie ik de koksmuts langzaam in het donker verdwijnen.
HelloFresh......oeps helemaal vergeten....als hij maar geen boze collega koksmutsen achter zich aan krijgt!
Later M@rina!

Liken op Facebook dat kan via Minuut van Marina , gezellig!





Geen opmerkingen:

Een reactie posten