donderdag 1 januari 2015

Aftellen kan beginnen.......

Rond de herfstvakantie zakt oudste door zijn bed, niet dat hij zo’n slecht bed had, integendeel. Er zijn alleen veel mogelijkheden om in je bed te stappen. Vol enthousiasme begonnen wij 17 jaar geleden aan het Flexa concept. Een hoogslaper met een bureau en een dwars bed voor logee. Niet wetende dat ons 3 jarige smurfje in no time een lengte meet van 1.85. Met een beetje lengte is een hoogslaper niet handig. Via een smal trappetje klim je naar boven waar je onhandig moet draaien om op het bed terecht te komen. Voordat je het weet zit je met je puber lijf klem en moet je je benen nog over de hoge bedrand zien te zwaaien. Deze move maakte zoonlief jaren om te kunnen slapen. De hoogslaper wordt een laagslaper. Oudste neemt nu een aanloop alvorens hij op het bed beland. Daar is de lattenbodem niet tegen bestand. Na de zoveelste sprong volgt een enorme klap, daar lag oudste tussen het ledikant met matras en al op de grond. We gaan op zoek naar een paar stevige hoekijzers en een degelijke lattenbodem. Het uiterlijk van Flexa met een robuust innerlijk, tenminste dat dachten wij. Oudste groeit door en krijgt de body van een stevige kerel. Nu het bed extra stevig is denkt oudste waarschijnlijk dat het niet meer uitmaakt.
Leuk plaatje toch?
Het bed in springen gaat soms gepaard met grof geweld. Zo nu en dan horen wij een latje breken. Net voor de Herfstvakantie horen wij opnieuw een enorme knal, oudste ligt weer tussen de planken op de grond. Ik ben er klaar mee en sloop het bed uit elkaar. De komende tijd bivakkeert hij armoedig op het matras. Een latten bodem is niet geschikt voor oudste we moeten op zoek naar een boxspring. Ik doe vooronderzoek. Verkoper is het helemaal met mij eens. Geen spiraal of lattenbodem, een degelijke boxspring zou een uitstekende keus zijn. Ik maak een fotootje van het geschikte bed met een aantrekkelijke prijs en breng mijn mannen op de hoogte van mijn vondst. Afgelopen maandag wilde ik de bezem door het huis halen wanneer blijkt dat de mannen de boxspring juist nu willen bekijken. Ik ga op stap met mannen in kluskleren inclusief modder aan de wandelschoenen van de kerstwandeling. Volgens manlief is het een kwestie van kijken, voelen en kopen. In 1 oog opslag keurt manlief het bed af, hoezo boxspring, onder het matras zit een lattenbodem, de slechtste in zijn soort. Heb ik daar mijn mannen voor opgetrommeld. We verlaten gauw Interieurwereld en gaan op zoek naar Beter Bed. Die heeft betere tijden gekend, het pand staat leeg. We schieten de snelweg op richting Home Center. Gelukkig bedden genoeg. Oudste probeert matrassen en ik ren met een plastic matje achter hem aan om het zand van de Kerstwandeling op te vangen. De verkoper bekijkt ons en vraagt of een aanbetaling ook een probleem is. Het bed is niet op voorraad begrijp ik hieruit……Nee mevrouw, u moet rekenen op 8 tot 10 weken levertijd. Nog even doorbijten dus, het aftellen kan beginnen……

Later M@rina!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten