donderdag 1 november 2012

Wij zijn Helemaal mooi…….

Wie heeft er wel eens een miskoop gehad en kan een workshop stijladvies gebruiken,was de vraag van het Lipton Team. Gelukkig heb ik niet wekelijks een miskoop maar de miskoop van 18 jaar geleden heb ik lang last gehad. Een paar maand na de geboorte van oudste ging ik heerlijk winkelen met vriendin. Niet dat de 20 zwangerschapskilo’s er binnen 8 weken af waren en de nieuwe wintercollectie mij al toe lachte. Maar iets nieuws na al die zwangerschapsmeuk geeft nou eenmaal een vrolijk gevoel. Samen met vriendin loop ik door de Hoofdstraat wanneer mijn oog getrokken wordt door knalrode pumps in de etalage van de schoenenwinkel.Ik ben gek op schoenen in allerlei vormen en kleuren en deze pumps zijn echt te gek.
Knalrood met een zwarte hak in een bijzondere vorm. Fl175,- in het gulden tijdperk is niet mis, maar ze hebben iets speciaals. Vriendin en ik gaan naar binnen want ik moet ze even van dichtbij bekijken, voelen en ruiken. We shoppen nog even verder, we zijn tenslotte ook nog maar net begonnen met onze shopavond. Waar we ook kijken en wat ik ook pas ik wil weer terug naar de rode pumps. Ik krijg ze niet meer uit mijn hoofd. De verkoopster haalt de juiste maat voor mij en ik ben er helemaal klaar voor. Het wordt wikken en wegen. De hak is wel wat aan de hoge kant. Kan ik daar wel op lopen? Zitschoenen hebben we niets aan met straks een klein handenbindertje waar ik achteraan moet rennen. Knalrood, het is wel heel erg knalrood. Wat doe ik er bij aan. Verkoopster en vriendin geven raad. Rood past overal bij. Leuk onder een spijkerbroek. Prachtig met een zwart jurkje. Of iets in de tinten rood. Verkoopster weet het zeker hier krijg ik geen spijt van. Ik ben verkocht en ga gauw afrekenen voordat ik weer ga twijfelen. Na een paar dagen blijkt de vreugde van korte duur. In mijn kleding kast hangt nou net niks wat bij deze pump past. En de hakken daar kan ik nog geen halve mijl mee lopen.Tevergeefs ga ik verschillende keren de stad in met pumps in doos om er kleding bij te zoeken. De wintermode van 1994 is veelkleurig maar niet de kleuren die passen bij de knalrode pumps.De schoenen schuif ik steeds verder achter in de kast. Elke keer als ik ze zie krijg ik een knoop in mijn maag. Fl175,- want ben ik toch ook een oen. Bij twijfel moet je het niet doen. Een echte miskoop voor een mega bedrag. De opmerkingen van manlief hoe het met mijn “lieveling ‘s” pumps gaan zijn geen leuke grapjes meer. Stilletjes aan verdwijnen ze na een aantal jaren van achter in de kast naar de verkleedkist op zolder. Jongste geniet met vriendinnetjes van de miskoop van moeders. Hoge hakken en felle kleuren zijn favoriet bij verkleed partijtjes. Maar ineens afgelopen winter kwamen de rode pumps goed van pas. Samen met jongste speelde ik mee in de Musical Maria. Ik had auditie gedaan voor de rol van “lichte vrouw”. Een vrouw die er een tikkeltje ordi uit mocht zien met maar 1 regel tekst. Dat leek me wel te doen. Samen met medespeler “Lichte vrouw” ook met 1 regel tekst besluiten wij dat wij die ene regel met flinke ferme neer gaan zetten. Wij dossen ons flink uit en zorgen dat wij zo lang mogelijk gebruik maken van het podium. Die ene zin daar gaan wij minstens 3 minuten over doen. Wat doen we aan zegt medespeler “lichte vrouw”. Zij gaat voor een Jumpsuit in tijgerprint verteld ze mij. Dan ga ik ga voor een zwart kort jurkje en netkousen.
Met daarbij mijn prachtige knalrode pumps met zwarte iets te hoge maar sierlijke hak. Eindelijk kan ik met mijn miskoop van ruim 18 jaar geleden knallen! Na 4 uitvoeringen breng ik ze weer dankbaar terug naar de verkleedkist. Om terug te komen op de vraag wie heeft er wel eens een miskoop gehad kon ik volmondig ja zeggen. Om te zorgen dat je voortaan enkel nog met de juiste aankopen thuiskomt, willen we je graag een workshop stijladvies bij Helemaal Mooi! in Kampen schenken stond in de email met de felicitaties. Afgelopen week ben ik samen met jongste en vriendin naar de workshop van Helemaal Mooi! geweest. Gedurende ruim 2 uur hebben wij van Arda een volledig advies gekregen over de stijl en kleuren die het best bij ons past. Zijn wij nu een appel, peer, baksteen of wijnglas? We weten het nu allemaal. Voor ons geen miskoop meer, voortaan zijn wij Helemaal mooi! Later M@rina!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten