woensdag 12 december 2018

Ik ben bang dat ik belazerd ben...................


Afgelopen zomer zat ik te mopperen dat de slaapkamers van uitwonend kroost, verzamelplaatsen zijn geworden van alles wat niet weg mag maar ook niet mee genomen wordt.
Stel “Project U” in; ‘zegt een nicht die op visite is’.
‘Project U’; vraag ik verbaasd, daar heb ik nog nooit van gehoord.
Ze zag het bij een vriendin, wanneer kroost daar het ouderlijk huis verliet stond er bij de voordeur een doosje klaar.

Een doosje met wat…..

Een doosje met Project U
Alles wat van U is neemt U mee naar U eigen huis en alles wat U laat liggen gaat de container in.

Een gouden tip, hier kan ik mij wel in vinden. Ik laat “Project U” aan de keukentafel vallen. Oudste probeert het een beetje tegen te houden, er hangt voor een vermogen aan ledverlichting op zijn kamer aan de balken, of ik daar af
www.dekbedovertrek.com
wil blijven. Wanneer oudste die zondagavond vertrekt naar de lichtstad zegt hij gekscherend; ‘Ik dacht dat er een doos met “Project U” bij de deur zou staan…tis dus alleen een dreigement’.

Tijdens de zomervakantie is het een komen en gaan van nog meer rommeltjes wat bewaart moet blijven. Er komen 20 planten te logeren en voor zwager en schoonzus is er alleen nog plaats op een luchtbedje midden in de kamer. Ik wil geen verlaten tiener kamers meer met een hoop zooi, ik wil hippe en leuke kamers zoals The Student Hotel. Ik ben nog geen 72 uur terug van vakantie als ik begin met ontruimen.
Oudste vertrekt met zijn eigen bed en 2 dozen “Project U” naar huis. Er gaat een volle auto naar de kringloop en de rest verdwijnt in de ondergrondse aan het eind van de straat. Vloerbedekking met typex sporen wordt er uit getrokken en het behang met her en der een scheurtje verdwijnt in de papier container. Minstens 100 nietjes inclusief de ledverlichting peuter ik van de balken.
23 jaar geschiedenis schuur ik te voorschijn. Onder het maritieme blue verschijnt sneltrein geel en brandweer rood. Er zijn zelfs nog sporen van de grafkleur grijs wat ons huis had toen wij het 26 jaar geleden kochten. Dat wordt minstens twee keer gronden en twee keer aflakken. Ik kom steeds dichterbij de eindstreep en ga op zoek naar accessoires in de trant van “The Student Hotel” .
De combinatie van Ral 9010, antraciet en limoen groen geeft een frisse uitstraling. Ik ben super blij met het eindresultaat.
Nu nog een dekbedovertrek die eruit springt in limoen groen. Nergens te vinden in ons leuke stadje, dan maar googelen en online bestellen.
Bij www.dekbedovertrek.com vind ik een fleurige cactus print wat ongetwijfeld de Finishing Touch gaat worden van The Student Hotel Kamer.

Hartelijk dank voor u bestelling.
Dat was 3 december…………
Het telefoonnummer doet het niet, mail wordt niet beantwoord en op facebook zie ik geen hoop gevende berichtjes.
Ik ben bang dat The Student Hotel Kamer het voorlopig zonder leuk fleurig cactus dekbedovertrekje moet doen )-:
Later M@rina!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten