zondag 31 juli 2016

Neem dan contact op met uw arts!

Wanneer ik gisteren in de trein stap richting Groningen is het somber en regenachtig. Gelukkig staat het zonnetje in het hoge Noorden op ons te wachten. We wandelen richting het centrum en zijn verbaasd over de hoeveelheid leuke winkeltjes met hebbedingetjes. Hier kunnen we ons geld wel kwijt. Leuke gadgets voor de Minibieb bij Anna & Claras. Bij Laif & Nuver zien we een maatcilinder uit de apotheek een tweede leven leiden als vaas met een prachtige pauwenveer. Je moet er maar op komen.
Tijdens het winkelen krijg ik een WhatsApp van manlief. Wil je neusdruppels kopen….Liefst  van de Etos. Dan hoef ik de stad niet in. Waarom Etos vraagt vriendin. Die van TP lijken wel zoutzuur, die branden je neus kapot. We stappen de Etos binnen op zoek naar de zelfzorgartikelen. De zomergriep deed vorige week bij manlief zijn intrede en is nog niet zo gemakkelijk de deur weer uit te krijgen. Ik vul meteen de rest aan en zorg voor reserve.
Eén doosje Ibu, één doosje Paracetamol, 3 flesjes Xylo en 1 flesje Xylo met menthol. Dat laatste vind ik zelf net even wat verfrissender. Vriendin en collega zegt gekscherend; Mevr dat lijkt op een verslaving. Ze weet dat ik altijd neusdruppels in mijn tas heb in verband met niet mijn verslaving maar dat van een ander. Wanneer ik een sigaret ruik slaan bij mij de slijmvliezen hun vleugels uit en krijg ik pas weer lucht wanneer er een snuifje Xylo bij aan te pas is gekomen.
Wordt u klacht na 7 dagen niet minder,............
Mijn verslaving heb ik redelijk onder controle, mits ik niet in de rook van een ander verzeild raak.
Een pittige Groningse dame van een jaar of 18 staat achter de kassa en vraagt of ik alles heb kunnen vinden. Ze bekijkt mijn aankopen. Ik wacht op de vraag; Heeft u nog vragen over de producten….
Resoluut pakt ze 1 flesje Xylometazoline uit mijn verzameling met de mededeling dat ze mij niet meer dan 3 flesjes neusdruppels tegelijk mag verkopen. Pardon. Waarom; vraag ik haar. Dat is een regel, niet meer dan 3 tegelijk. Ik vertel haar dat ik net een WhatsApp krijg van manlief of ik neusdruppels mee wil nemen vanwege de zomergriep en dat we thuis met 4 personen zijn of we nu samen moeten doen. Of dat ik voor het vierde flesje naar de overkant moet. Dat hoeft niet, ze mag van haar baas wel twee transacties achter elkaar doen. Hoe bedoel je dat. Als u heeft afgerekend mag ik u de vierde alsnog verkopen. Vind je dat niet een beetje hypocriet, je weet vast veel over de werking en bijwerkingen waardoor je niet meer dan 3 flesjes mag verkopen. Haar hoofd wordt steeds roder, haar borst groter en haar lengte langer.
U mag het middel niet langer dan 7 dagen gebruiken. Meer informatie kan alleen de gediplomeerde drogist u geven. Leest u voor het gebruik nog wel even goed de bijsluiter.
Ik hoop dat deze dame de bijsluiter zelf ook eens leest, er staat toch echt iets anders………………
Later M@rina!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten