donderdag 7 januari 2016

Stel je aan, gewoon jaloers!

Lezer Henriëtte had een déjà vu. Ze dacht aan onze verbouwing van 15 jaar geleden. Die ging niet zonder slag of stoot. Ik hoop toch echt dat het nu niet zo spectaculair verloopt.
Of…..nee…… maandag kon de aannemer niet meteen beginnen. Dat lag niet aan hem of aan ons.
Dag 2 van de verbouwing
Aan het eind van de eerste op-ruim-dag heeft de zolder zelfs ruimte voor een 2 persoons logeerbed.
Kastjes en tafeltjes waar ik op uitgekeken ben waren op zolder beland, ze staan nu weer beneden met als doel ze op marktplaats te zetten. Ik overtref me zelf en pak mijn eigen laatste knutselwerkjes van minstens 30 jaar geleden en gooi ze definitief weg. Eindelijk vind ik de dieppaarse linkerhandschoen terug waarvan de rechter al minstens twee jaar beneden ligt te wachten. Ik kom de doos met mijn stageverslagen tegen van de Intas en de Apothekersassistente opleiding. Niks geen WORD 2016, ze zijn met de hand uitgetypt met her en der sporen van een correctielint of een likje typex. Geen in gescande foto’s van verbandjes en medicijndoosjes. Het is een mega dik verslag doordat er diverse wondverbanden, snelverbanden en gaasjes zijn ingeplakt. De handgeschreven beoordelingen lees ik nieuwsgierig door. Hoe was ik als 17 jarige tijdens mijn stage. De eigenaar van de drogisterij schrijft; Marina is een leuk meisje niet alleen om te zien….
Dit moet ik ff delen WhatsApp ik mijn familie. De stageverslagen gooi ik weg maar de beoordeling lees ik vanaf nu eens per jaar door. Per omgaande krijg ik een berichtje terug van jongste; wie schrijft dat.
Meisje? Bijdehand? In een beoordeling? Dat kan toch niet! Waarom niet vraag ik. Je zegt niet dat iemand er leuk uit ziet, je hoort niet te flirten met je stagiaires krijg ik terug. Flirten hoezo flirten.
Het is een beoordeling van ruim 33 jaar geleden, ik zit nu weliswaar niet meer helemaal strak in mijn velletje maar zo’n compliment laat mij echt niet koud hoor. Ik stop ze veilig terug in de doos en ga snel verder met mijn opruim klus. 
Stel je aan, gewoon jaloers.
Tot later M@rina!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten