donderdag 6 november 2014

Dat is zo'n gezonde Miep.......

De verkoop van energiedrankjes aan kinderen jonger dan 13 jaar zou verboden moeten worden stond afgelopen maandag in de krant. Het duurt niet lang of het artikel is trending topic op Facebook. Later op de dag wordt ik door jongste getagged in het artikel op Facebook met een smiley.
Het zal een jaar of 7 geleden zijn. Jongste is jarig. Samen met haar doe ik de voordeur open voor de visite. Op de stoep staat een kartonnen tree met blikjes energie drank. We kijken elkaar verbaasd aan en vragen ons af wie dit hier heeft neer gezet. Dat kan er maar 1 zijn. Oudste is de boel aan het stangen. Deze moeder is namelijk fel tegen deze ongezonde mieren zoete drankjes.  Nadat schoonzusje mij een anti-filmpje van Radar had laten zien, was ik helemaal overtuigd deze zooi komt er bij ons niet in.Wij doen net of we de blikjes niet hebben gezien en doen de voordeur weer dicht. Het staat er niet echt handig en het roept steeds vragen op bij visite die binnen komt. We schuiven het uit het zicht onder het bankje voor het huis.We zijn de blikjes allang weer vergeten als we aan de koffie en taart zitten als oudste binnen komt stuiteren. Is er een pakje bezorgd? Nee, er is niks bezorgd, verwacht je iets? Is er niks bezorgd, niet een soort van doos of zo vraagt hij opnieuw. Stond er niks bij de voordeur? Oohhh dat bedoel je, was dat van jou. Een lol dat hij heeft. Waar is dat nu, mag ik er één. Dat denk ik niet, je weet best dat ik die zooi niet in huis wil hebben. Ik hoop dat je het bonnetje nog hebt dan kun je het terug brengen en anders gooi je het maar in de grijze container. Oma is erg nieuwsgierig en is ondertussen op onderzoek uit gegaan. Ze komt terug met een blikje. Ze wilde het altijd al eens proeven. Dat lijkt me nu geen goed idee. Oudste ziet de bui al hangen en laat het onderwerp rusten voor een stuk taart.
Wanneer ik de dag erna aan het werk ben krijg ik van oudste een sms. De blikjes heb ik met winst verkocht aan W. De Aldi had ze niet goed aan geslagen. Ik sms terug dat ik er niks mee te maken wil hebben en  geen gezeur met zijn moeder wil. Dezelfde week staat zijn moeder aan de balie en begint over de aankoop van haar zoon. Ik zei al tegen mijn zoon die mag hij natuurlijk niet hebben van zijn moeder dat is zo’n gezonde Miep. Hij moet ze delen met zijn broertje. Nog geen week later hoor ik dat de blikjes alsnog in de container zijn beland. Na het nuttigen van een blikje energie drank stuiterden ze door het huis en sloegen ze elkaar de schedel in. Deze gezonde Miep is zo gek nog niet. De discussie laait weer even op in Huize Marina, wat is er nou leuker dan op maandagmorgen je moeder te stangen.
Later M@rina!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten