woensdag 22 mei 2013

Politie volgen!

Afgelopen weekend woonden wij tijdelijk in één van de knusse huisjes van Marinapark in Volendam. Samen met o.a. Italianen, Hongaren en Chinezen liepen wij de toerist uit te hangen op de Dijk. Heerlijk kibbeling gegeten, op de foto in klederdracht en een sleutelhanger met een klompje eraan gekocht. Bij de visafslag luisteren wij naar een stukje geschiedenis van Volendam. Als geboren en getogen Volendammer zegt de verteller dat er eigenlijk aan Volendam geen zak aan is.
De toerist denkt dat wij nog in apenpakjes lopen. Er liggen nauwelijks nog boten in de haven. In de winkels kopen de Chinezen hun rotzooi terug die in China is gemaakt. Edam dat is pas een leuk dorpje daar zouden jullie een kijkje moeten nemen.
Zelf zaten we aan een dagje Amsterdam te denken. In de Amsterdamse Arena kunnen we gebruik maken van P+ R. Voor 8 euro parkeren plus max 5 retourtjes openbaar vervoer naar Amsterdam Centraal. Een koopje. Samen met vriendin en gezin rijden wij richting de Amsterdamse Arena.
Het A4-tje waar het adres op staat ligt nog in het huisje zodat de Tom Tom mij niet de precieze de route kan vertellen. Wij zullen ongetwijfeld een bordje hebben gemist want we blijven maar rondjes draaien rondom de Arena. Ineens zien wij een ingang. Maar dat was waarschijnlijk voor iets anders bedoeld. Gelukkig geen tegenliggers wel een zoekende auto die aansluit in de rij. Wanneer wij weer op de openbare weg staan beginnen wij vol goede moed opnieuw. Helaas de juiste weg zien wij boven of onder ons. Wat een geluk dat heel Amsterdam nog op één oor ligt en er geen voetbalwedstrijd op de planning staat. Geen kip op de weg. Een volgende poging nu rijd ik met pubers in auto voorop. Via diverse GPS systemen vanaf de achterbank krijg ik snelle aanwijzingen maar niet de juiste. Er komt ons een politie auto tegemoet en ik bedenk mij geen moment. Ik ga stapvoets rijden en draai het raampje omlaag. Politie meneer voelt mij feilloos aan, ook hij tempert zijn snelheid en steekt zijn hoofd uit het raam.
Politie volgen..........
Excuses dat ik u vraag te stoppen maar ik wil graag parkeren in de Arena maar kan de ingang niet vinden roep ik naar de agent. Hij zwaait met zijn armen en gebaart de route maar ziet mijn hulpeloosheid. Weet je wat. Volg mij maar. Vliegensvlug keer ik de auto en we appen het plan door naar vriendin die deze actie al lang aan zag komen. Wanneer de politie auto langzaam in beweging komt zien wij ineens een bordje omhoog gaan: Politie volgen! Pubers liggen dubbel van het lachen. Daar gaan wij onder politie begeleiding naar de Parking van de Arena. Onderweg worden er druk foto’s gemaakt en flink getwitterd: De politie is je beste vriend. Vlak voor de Arena krijgen de heren een melding waardoor onze wegen zich weer scheiden. Voordat het zwaailicht aan gaat en de mannen er met hoge snelheid vandoor gaan kan ik nog net roepen; Je bent een engel!
Later M@rina!

1 opmerking: