woensdag 20 maart 2013

De Trend van 2013!

www.falkewinkel.nl

Het is weer zover. Mijn wekelijkse wasmand vol sokken staat geduldig  te wachten om uitgezocht te worden. Een klus die ik graag voor mij uitschuif. Helaas is er na een week of twee geen ontkomen meer aan omdat er bijna geen schone sok meer te vinden is. Talloze sokken, sokjes, half sokjes, enkel sokjes in de maten 35, 42 en  45 en vooral in donkere kleuren liggen door elkaar in de wasmand te wachten. Volgens mij gooi je je sokken per paar in de wasmand. Je doet toch niet op maandag aan je linkervoet en op dinsdag aan je rechtervoet een schone sok aan. Hoe kan het dan dat ik altijd eenlingen over hou  in verschillende kleuren en maten.
Tijdens de koffie op mijn werk hoor ik dat ik niet de enige ben met het sokken probleem. .
Collega heeft het opgelost door een wasmand speciaal voor de sokken op ieders slaapkamer te zetten. Wanneer de mand vol is gaan in één keer alle sokken in de wasmachine. Deze mand komt in zijn geheel met schone sokken weer terug op de slaapkamer zodat er geen sok aan de aandacht ontsnapt. Voor deze oplossing moet je wel een grote voorraad sokken hebben. Trouwens  ik ben bang dat 1 iemand hier in huis met zijn mand vol stink sokken op zijn slaapkamer geen oog meer dicht doet en zich de hele nacht  afvraagt waar die meur vandaan komt. 
Voor ons geen optie.
Ook hoorde ik van iemand de oplossing om sokken als echtpaar in elkaar gefrommeld in de was te gooien. Dat lijkt mij helemaal geen goed plan. Het liefst gebruik ik het hele keuze menu op de wasmachine voor al die stink sokken. Intensief, voorweken en extra water op 40 graden met een flinke schep Bonte reus. Bonte reus om te voor komen dat al die extra programma’s en inweektijd de kleur en kwaliteit van de sok niet aantast. Vriendin verteld over een tip die ze gelezen had. Doe de sokken als echtpaar de wasmachine in door ze door middel van een drukknoop aan elkaar vast te maken. Dat leek haar ook wel wat.  Waarschijnlijk heeft zij nog nooit van een nikkelallergie gehoord. Ik denk dat de Cr Triamcinolon niet aan te slepen is als deze sok op de markt komt.  
Volgens mij heb ik in de zaterdag bijlage van Trouw de oplossing gevonden. Onder kopje Gesignaleerd zie ik een foto met 4 mannen met iets te korte broekspijpen met daaronder fleurige felgekleurde gestreepte sokken. De trend van 2013! Voortaan in Huize Marina geen saaie blauwe, bruine of andere donkere sokken meer. Maar voor manlief blauw/wit/rood gestreepte sokken, voor oudste groen/rood/geel gestreepte sokken en last but least voor jongste roze/rood/lila gestreepte sokken.
Vinden de mannen de streepjes iets te vrolijk en een beetje te gestreept kunnen ze altijd nog kiezen voor een fleurig bloemetje.  Ik zag namelijk een bloemige tweet van Falke voorbij komen; ze hebben momenteel erg speciale sokken in de winkel, de Gentlemen’s Lab kniekousen.  Die wil toch elke Gentlemen in zijn sokken la.
Met de trend van 2013 is volgens mij nooit meer iemand zijn sokken kwijt.
Later M@rina!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten