woensdag 4 november 2015

Bagger recept

Met zijn tweetjes gaan wij een week op stap. Het is volstrekt normaal dat ons kroost op deze leeftijd niet meer met ons mee gaat, maar toch, het voelt een beetje kaal. Vriendin vraagt of ik alles al gepakt heb wanneer ik relaxed naar Expeditie Robinson zit te kijken. Morgen alleen nog de boodschappen doen en mijn tas inpakken. Tenminste ik ging ervan uit dat oudste en jongste in hun "studenten stad" blijven. Nu blijkt dat de één rijles “thuis” heeft en de ander de hulp van de ander nodig heeft bij haar project. De ruimte, het gereedschap en het testmateriaal wat ze nodig heeft ligt “thuis”.
Mijn "makkelijk" boodschappen doen wordt nu een beetje ingewikkelder. Ik wil tenslotte niet dat ze een lege koelkast aan treffen. 
Op het aanrecht leg ik het recept en de ingrediënten van Paulien’s Taco pannetje klaar. De kruiden potjes ben ik zelf nodig zodat ik de afgemeten hoeveelheid voor ze klaar zet in een bakje bij het recept. Een weekend taartje in de koelkast en nog even de t-shirts voor oudste weg strijken.
Voordat ik de deur achter mij dicht trek schrijf ik gauw een briefje. 
Waar blijf je nou roept manlief.
Ik krabbel snel;  Fijn weekend, taartje in kk, de kruiden in het bakje horen bij het recept!
Vlak voordat wij het land uitgaan appen we nog even en zetten daarna de Iphone’s  uit. Het voelt raar,  normaal haal ik ze vrijdag 's avonds van de trein. Ze zullen moeten lopen en komen in een leeg huis. Zouden ze al thuis zijn, even een internetmomentje. Hoe gaat het daar; Treinen zijn bagger, verder alles ok bericht oudste.... Einde mededeling...... De eerste dag bekijken wij een kasteel tussen de gezinnen met schreeuwende kinderen en mokkende pubers. Heerlijk, voor ons geen gemekker dat ze dat laatste torentje wel prima vinden om een overdosis kasteel te voorkomen. Wel krijg ik een berichtje met een fotootje van een komkommersalade. Leuk, ziet er lekker uit app ik terug. Hoe gaat het verder vraag ik. Goed is het antwoord. Is er een boek met de post gekomen? Geen idee antwoord jongste. Verder niks te vertellen probeer ik voorzichtig. Mama we zijn druk…..Wij hebben geen vakantie! Oeps. Zoonlief doet er een schepje boven op. Wij zijn bezig, kunnen jullie nog geen halve dag zonder ons! Wat denken ze wel niet, van mij geen vraag of reactie meer, mijn telefoon gaat nu uit. Tuurlijk kunnen wij wel zonder hen. Sterker nog, het is heerlijk, we kunnen doen en laten wat we willen. Wanneer wij lekker zitten te genieten van Paulien’s Taco pannetje komt er een apje binnen. Wat een bagger recept. Wij reageren niet.
Aan het eind van de dag krijg ik een foto van het kruiden bakje met de tekst: Waar zijn deze kruiden voor? Voor het baggerrecept whapt manlief terug.
Aha ik snap nu waarom het niet te eten was, ik zeg niks, ik heb vakantie, best pittig dat loslaten!

Later M@rina!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten