woensdag 11 maart 2015

Prima opgelost maar........

Nee, ik heb geen nieuwe laarzen, dat je ze nog nooit gezien hebt dat kan.
Ze hebben ongeveer een jaar in een hoekje onder in de kast gelegen. Ik vind ze super mooi maar ze waren nog mooier. Tijdens de uitverkoop loop ik graag een schoenenwinkel binnen in de hoop met flinke korting te scoren. Vorig jaar december zag ik een paar laarzen, in de kleur grijs die ik nog niet heb. Ze hebben een leuk detail, de rits zit aan de buitenkant. Ze zijn netjes maar ook stoer door de robuuste zool. En het aller leukst van 185 voor 85 euro. Het voelt alsof ik 100 euro heb verdiend,  dat is natuurlijk niet zo, ik heb 85 euro uit gegeven.
3 maanden lang draag ik ze bijna dag en nacht waardoor de hak aan vernieuwing toe is.
Ik ga naar de op één na  beste schoenmaker van Nederland die de laars aan alle kanten bekijkt. Hij merkt op dat hij één zelfde paar de afgelopen week heeft voorzien van een nieuwe hak en een nieuwe zool. Die was namelijk op twee plaatsen in de breedte gescheurd. Of dat bij mijn laars ook zo zou kunnen zijn. Hij buigt de zool om en laat mij zien dat ik bij de eerste de beste regenbui natte voeten krijg. Dat is balen!
In de aanbieding of niet ik ren naar de overkant waar ik ze gekocht heb om het euvel te bespreken. Het lijkt mij voor de hand liggend dat ik het op hun kosten mag laten repareren.
Ik moet ze achter laten, het moet besproken worden met het opperhoofd. Wanneer ik na een paar dagen informeer begrijp ik dat ze onderweg zijn naar de fabriek in Italië.
Het versturen en het overleg met Italië gaat geloof ik moeizaam. Na 3 weken fiets ik maar eens naar de winkel om polshoogte te nemen. Ben je nog niet gebeld dan vraagt de verkoopster. Je mag voor 85 euro iets nieuws uitzoeken, ze kunnen niet meer gerepareerd worden, ze zijn weg gegooid. Weg gegooid? Waar? In Italië,  terug sturen zouden onnodige kosten zijn. Ik zeg dat de op één na beste schoenmaker van Nederland ze wel degelijk kan repareren. Ik laat mijn telefoonnummer achter zodat het opperhoofd mij kan bellen. Het verschrikte opperhoofd denkt niet dat ze terug gevonden gaan worden in de afval container. Jullie gaan maar jullie stinkende best doen! Het zou fijn geweest zijn dat ik zelf had mogen beslissen of ik ze wel of niet zou laten repareren. Ongeacht wie of wat betaald.
5 weken nadat ik voor de eerste keer met de laarzen naar de stad fiets krijg ik een telefoontje. De laarzen zijn terug gevonden in de container en mogen op hun kosten gerepareerd worden. De profielzool wordt wel een gladde zool.
Prima opgelost maar de lol is er af, geïrriteerd gooi ik ze onderin de kast.
Afgelopen week zie ik ze ineens liggen.
Heb je nieuwe laarzen? Nee, ik was ze een beetje vergeten.
Later M@rina!

Welkom op www.minuutvanmarina.nl en MiniBIEBbers




Geen opmerkingen:

Een reactie posten