zaterdag 7 maart 2015

Laat de Lente maar komen........

Wat een pech, al twee jaar achter elkaar geen natuurijs. De winter is bijna voorbij en de kunstijsbanen zijn gesloten. We hebben geluk dat Flevonice een weekje langer open blijft. Ik vis de schaatsen van zolder en  ga samen met oudste op de valreep een middagje schaatsen.

Wanneer ik de schaatsen uit de doos haal zie ik de lidmaatschapskaarten van de IJsclub van 2011/2012 liggen. De kaarten van de afgelopen twee jaar zijn niet eens bij de schaatsspullen aan gekomen. Geen ijs, net nu de IJsclub 150 jaar bestaat. Talloze leuke activiteiten waren gepland maar konden niet door gaan. Oktober 2013 gingen de vrijwilligers extra enthousiast langs de deuren om het lidmaatschapsgeld te innen.  De IJsclub bestaat immers 150 jaar en dat gaan ze vieren, in december een gratis zak oliebollen, activiteiten op de ijsbaan en er wordt onder de leden een ballonvaart verloot. Voor je het weet is het eind januari en de hoop op schaatsen op natuurijs wordt met de dag minder.
Penningmeester overhandigd de prachtige prijs!
Eind januari  2014 wordt ik door een gillende jongste op mijn werk gebeld. Ze is onmogelijk te verstaan, ik hou de hoorn iets van mijn hoofd en vraag of ze wil stoppen met gillen. Collega’s en cliĆ«nten in de wachtkamer kijken verbaasd naar mij en vragen zich vast af wie ik aan de telefoon heb.
Er staan hier 2 mensen aan de deur, je hebt een ballonvaart gewonnen. De IJsclub meneer, je weet wel,  die de kaarten altijd komt brengen, hij vond het erg jammer dat je er niet was. Wij hebben de prijs in ontvangst genomen, wie mag er met je mee of mogen wij nu in de ballon?
Wow een ballonvaart voor 2 personen gewonnen roep ik naar collega’s. Super leuk.
Helaas hebben we geen ijsvloer in het seizoen 2013/2014. De winter gaat over in het voorjaar. Na de zomer is het ineens zover. De luchtballon happening gaat plaats vinden. Regen en wind zorgt ervoor dat het wordt verschoven naar oktober. Helaas in oktober een wolkendek waar we boven komen te hangen als we zouden opstijgen, we krijgen nogmaals een telefoontje. De penningmeester hoopt op een fantastische winter. Wie weet kunnen we dan opstijgen vanaf de ijsbaan. Ik zie het helemaal voor mij een kraakheldere lucht met een winters zonnetje.
Het wordt de schaatsers ook in 2014/2015 niet gegund. Geen dik pak sneeuw en geen ijsvloer.

Wij trekken makkelijke niet al te warme kleren aan en rijden samen naar Flevonice. We moeten toch zeker 1 keer geschaatst hebben deze winter. Wij voelen al onze spieren en moeten even wennen aan de harde en bobbelige ijsvloer. Samen schaatsen we 40 km en zingen lekker mee met 100% NL. Voor wij naar huis rijden genieten wij eerst van de warme chocolademelk met slagroom. Vandaag de schaatsen maar weer schoon gemaakt en opgeruimd achter het schot.
In 2015/2016 hopen we op meer ijsgeluk.


Voor nu,  laat de Lente maar komen,  ik wil Meppel nu weleens van boven af bekijken……….

Later M@rina!

P.S. Ik zou het leuk vinden wanneer je de pagina op Facebook liked (-;
www.minuutvanmarina.nl

Geen opmerkingen:

Een reactie posten