zondag 15 juli 2012

Sixpack.....

Als je naar buiten kijkt zou je toch niet geloven dat de zomervakantie al is begonnen. Toch is het zo, twee weken geleden zijn de boeken al ingeleverd en afgelopen week zijn de rapporten opgehaald. De Tweede kamer is met zomerreces, kerkenraad vergaderingen zijn afgerond, even geen werkbesprekingen en het sport seizoen is gestopt. Nu ben ik niet zo sportief maar samen met mijn vriendin ga ik trouw elke week naar Tacoyo. Als we naar huis fietsen kloppen wij ons zelf op de borst met; dat hebben we toch maar mooi gedaan. In de zomer genieten wij hier thuis van gezellige bbq's met lekkere toetjes en ijsjes maar bewegen een stukje minder. Dit gaat niet goed komen dacht ik vanmorgen. Het tacoyo tenue vanmorgen toch maar uit de kast gevist en een half uurtje op de loopband. Beetje werken aan de conditie en proberen wat calorieën te verbranden is niet verkeerd. Al rennend op de loopband met een muziekje aan de zweetdruppels op mijn voorhoofd zie ik op de deur de mega poster hangen van ons gezin voor de ingang van Universal Studio's in LAX. Al joggend mijmer ik over onze Amerikaanse rondreis vorig jaar die begon in LAX. Het was er overweldigend; Limo’s, palmbomen, mega Billboards! America here we come! We gaan onze camper ( RV) 30 Feet Long halen.
Manlief rijdt erin weg alsof hij nooit anders heeft gedaan. Hij manoeuvreert het grote gevaarte dwars door LA op zoek naar de Universal Studio’s. Onze Tom Tom op de Iphone brengt ons ongetwijfeld zonder problemen naar de ingang. Maar dit poortje is wel erg smal. Dat gaat niet lukken zonder de spiegel er af te rijden. Waar zijn al die andere toeristen met hun RV? Oh oh de security. Dit is de personeelsingang ze gebaart ons waar we heen moeten. Dat wordt keren op de weg, maar hoe, chauffeur in de stress, moeders zegt maar ff niks. Zoonlief springt uit de RV om te kijken of manlief niet een palmboom mee neemt. Dochter schaamt zich rot voor haar onnozele family. We lijken wel petticoat in de grote stad. Pfff gelukt! We rijden weer maar waar heen? Ahhh Moeders ziet een prachtige jogger en springt als een jonge meid uit de RV. Woh wat een glimmende six pack. Koptelefoon, trui om de middel en zo heerlijk ruikend naar cocos. Ik vergeet bijna wat ik moet vragen. Al dribbelend wijst hij de weg en met een HAVE FUN dribbelt hij verder. Met de cocosgeur nog in mijn neus sprint ik terug. Zagen jullie dat? Wohhh en hij rook lekker! Wat een six pack…. Waarop dochterlief zegt: Jammer dat jij er niet uit zag met je ouderwetse zonnebril, pet en bergkisten! Met beide benen sta ik weer op de grond! Tot later M@rina!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten