zondag 15 juli 2012

Floriade 2012

Net zoals zoveel Hollanders ben ik gek op nieuwsbrieven van diverse winkels, verenigingen, theaters, webwinkels etc. zodat ik geen enkele uitgaanstip, kortingsbon of aanbieding over het hoofd zie. Zo krijg ik ook de nieuwsbrief van Het LAND van ANWB met talloze aanbiedingen, tips voor een gezellig uitstapje of zoals deze keer testers gevraagd voor de Floriade. De Floriade is net zoiets als de Keukenhof, de Kinderdijk, Madurodam je moet er één keer in je leven geweest zijn. Een leuk verhaaltje met een sprankelende motivatie is gauw naar de ANWB gemaild en ja hoor in het weekend van 14 en 15 april behoren wij tot één van de elf gezinnen die namens Het Land van ANWB naar de Floriade gaan om alles 'te testen'. Van bereikbaarheid tot catering, van plattegrond tot attractie, alles moet je bekijken en uitproberen.
Op zondagmorgen 15 april gaan we vroeg uit de veren want Venlo ligt niet naast de deur. Ik had mijn puberkinderen super enthousiast gemaakt met de folders en de website want die zagen er helemaal te gek uit. Het deed mij denken aan Expo 2000. Alle landen vertegenwoordigen zich, het is voorzien van de nieuwste technieken, het Amfitheater is speciaal gebouwd voor 1500 bezoekers dat kan je vast vergelijken met een show in Sea World. Bij binnenkomst worden wij opgewacht door 20 steltlopers van Close Act met muziek, dansers, vuurspuwers, reuze phoenix vogels, tenminste zo staat het in de folder. Helaas wij moeten het doen met 3 dames op stelten, leuk gekleed en geschminkt die het op de foto gaan met de bezoekers leuker vinden dan dansen op muziek. Oh oh ik zie mijn pubers al zuur rond kijken. Nou moeders het ziet er spectaculair uit. De Rabobank Earthwalk moet je gezien hebben, laten wij daar dan maar mee beginnen. Stel dat het druk wordt of dat het er niet meer van komt. De techniek heeft waarschijnlijk de plaats van de bloemen in genomen, het bloemencorso in St Jansklooster ziet er kleurrijker uit. Het is een beetje kaal allemaal.
Wij wandelen naar de Earthwalk en lopen naar boven. Best leuk, een spectaculaire film zien wij onder onze voeten verschijnen. Wij staan op de wereldbol, zo ziet André Kuipers dat natuurlijk ook. Hij zag tenslotte dat Haarlem prachtig oranje gekleurd was met Koninginnedag. De mannen checken in op fourssquare bij de Rabobank. Dat wordt beloond met een consumptiebon bij Paviljoen Rabobank 360. Helaas de Rabobank meneer is net zo technische als deze moeder en heeft nog nooit van Fourssquare gehoord en hij heeft ook geen consumptiebonnen om weg te geven. Het valt niet mee met de Floriade 2012. De afstanden zijn te groot, bloemisten die we tegen komen zien niets vernieuwend, jongeren vervelen zich te pletter, hoe moet ik nou iets leuks gaan opschrijven voor de ANWB. Het laatste paviljoen krijg ik ze echt niet meer mee naar toe. Mijn gezin staakt ze hebben het wel gezien het is oudbollig, geen bloemen en overal dezelfde soort films. Oh oh ik ook met mijn testpanel gedoe hoe krijg ik dit weer goed. Als wij in de auto zitten op de terug weg naar huis vraag ik mijn twee pubers wat ik kan doen om deze dag nog een beetje gezellig te laten eindigen. Niet zo moeilijk vind Gustav en pakt zijn mobiel. Ik heb het nummer al gedraaid. Welk nummer? Die van Peking want ik heb met jou nog een deal jij zou ons nog trakteren op een etentje bij de Chinees. Yep je hebt gelijk! Ruim anderhalf uur later zitten wij heerlijk te eten bij Peking, de eigenaresse vraagt aan ons of wij wat te vieren hebben zo met zijn viertjes uit eten. Wij kijken elkaar aan en schieten allemaal in de lach. Ja zeker een geslaagd dagje Floriade 2012. NOT )-: Tot later M@arina Ps. Op 3 A4-tjes hebben wij onze bevindingen naar de ANWB gestuurd. Van alle testers samen is een samenvatting gemaakt (smaken verschillen) die kan je nalezen op: http://www.floriade.nl/nieuws/anwb-testpanel-lovend-over-floriade

Geen opmerkingen:

Een reactie posten