maandag 23 juli 2012

Joke is weer terug.......

Het is alweer even geleden dat de schommel en de zandbak plaats heeft gemaakt voor een veranda met loungebank. Met behulp van diverse tuinbladen werd het een mooie mix van waaltjes en hout opgefleurd met buxushaagjes en prachtige Annabellen. Om het helemaal af te maken wilde ik graag een Boedha tussen de buxushaagjes. Een Boedha moet je krijgen anders brengt het ongeluk maar ja zinnig als wij vrouwen zijn willen we toch wel een beetje mee beslissen.
Vandaar samen met manlief en dochter naar de Intratuin getogen om voor mijn verjaardag een Boedha beeld uit te zoeken wat bij The Ebbers Family past. We gaan voor het Boedhabeeld met de benen gekruist. Vanaf het moment dat ze haar plaatsje in de tuin heeft gekregen noemen wij haar "Joke". Volgens Intratuin is Joke winterhard en kan ze in weer en wind gewoon op haar plaatsje blijven staan. Vanuit de kamer zien wij hoe Joke de strenge winter van 2012 overleeft. Ze krijgt een jasje van sneeuw en heeft af en toe denk ik best koude voetjes maar ach ze blijft trots rechtop zitten. Het voorjaar komt te voorschijn en ik kom weer wat dichterbij Joke. Ik zie dat Joke het toch niet zo fijn vond, enkele scheurtjes en barstjes laten zien dat ze het af en toe wel erg koud heeft gehad. En tot overmaat van ramp valt er ook nog een teentje af. In Juli kom ik bij Intratuin en vertel van Joke haar kwaaltjes. Breng haar maar even langs want Joke moet toch wel tegen een stootje kunnen. Ik breng haar naar de klantenservice met een uitdraai van het afschrift, de kassabon is spoorloos. Het voelt een beetje als verraad. Zo van haar leisteen geplukt de auto in bij de Klantenservice gedropt. Twee dagen later een telefoontje van Intratuin. Helaas ze hebben in de winkel geen Joke meer staan maar geen probleem, het geld ligt klaar. Dan kan ik op een ander moment eens kijken naar een passend beeld voor onze tuin. Dat is nog eens service. Geen gedoe en geen gezeur gewoon geld terug en je kijkt maar. Afgelopen zaterdag fiets ik naar Intratuin om het geld bij de klantenservice op te halen. Ik kom voor het geld van een boedha die niet zo goed tegen de winter kon en zie Joke met bon op de kast zitten. Oh "Joke" ik heb er van gehoord. Wil je Joke ook weer mee naar huis. Mee naar huis ehh ik ben op de fiets. Dat is toch raar, het geld terug en Joke weer mee. Waarop de verkoopster zegt. We kunnen haar toch niet zomaar wegdoen. Zet haar maar weer lekker in de tuin totdat ze helemaal in elkaar stort, het nageltje zou ik leuk rood lakken haha Met het geld in de portemonnee en Joke onder de arm fiets ik terug naar huis, best zwaar zo'n Joke, maar ach ik kan haar daar toch niet zomaar achterlaten. Tot later M@rina

Geen opmerkingen:

Een reactie posten