woensdag 27 januari 2016

Op zoek naar de eerlijke vinder!

Ruim 3 week geleden krijg ik op vrijdag een WhatsApp van oudste; 10 over 6 station. Ik dacht dat hij niet thuis kwam. Vanwege de verbouwing is het hier één grote ongezellige stof bende. Te snel WhatsApp ik terug; dacht dat je niet thuis kwam?
Ik moet de server toch fiksen. Koffer vergeten in de trein. Het is zo’n dag dat je beter in bed kunt blijven, krijg ik terug.

Hoezo koffer in trein?



Zoals ik zeg, ik ben in Utrecht de koffer vergeten. Op vrijdag is de trein overvol, overal staan tassen en koffers, die van mij lag bovenin. Vergeten. Mam geen stress, de conducteur in de trein naar Meppel gaf het advies om online een opsporingsverzoek op de site van NS in te vullen.
Hij WhatsAppt mij een print screen van een automatische bericht met het registratie nummer en de melding;  U krijgt ten allen tijde schriftelijk bericht van ons.
Een koffer met stink was neemt niemand mee grap ik.
De soldeerbout van papa zit er ook in deelt hij mij mee. Dat is minder. Manlief was helemaal niet blij dat dat dure ding mee genomen was naar studentenhuis.

Moet je niet eens bellen vraag ik oudste. Niet nodig, een koffer wordt meestal gevonden, ik krijg automatische bericht. Na 2 weken afwachten lijkt het mij niet onverstandig om eens te bellen. Het zou wat zijn, straks de soldeerbout, de “verse” weekend bolletjes en de stink was spoorloos.
Hij heeft geen tijd, of ik eens wil bellen. Ik krijg een erg vriendelijke dame op Centraal Bureau Gevonden Voorwerpen aan de telefoon. Of wij wel elke dag gebeld hebben? Zijn jullie daar blij mee als wij iedere dag bellen vraag ik haar? Zowel de conducteur en de brief verteld ons dat er bij een Match automatische bericht komt. Ik geef dat advies altijd zegt ze, heeft u een kenmerk voor mij.
Een knalgele sjorband er helemaal om heen geknoopt vertel ik haar. Dan hebben wij een match.
De trolley staat vandaag voor het laatst in Heerlen vandaar uit gaat hij naar het depot gevonden voorwerpen in Utrecht. Ze gaat informeren of we de trolley nog kunnen halen. Helaas de vriendelijke dame moet ons teleurstellen.
De trolley staat al klaar voor transport naar Utrecht en mag niet meer van de band gehaald worden. Binnen 3 werkdagen ontvangen wij een brief waarin staat dat na betaling van 15 euro de koffer zo spoedig mogelijk thuis wordt bezorgd.
Wel top van NS, al dat gezeul met gevonden voorwerpen uit de treinen en op de stations.

Gisteren kwam de koffer met het gele sjorband in een stevig goed gesealde doos aan in Meppel.
De “vinder” heeft heerlijk gewoeld door de stink was en de zwaar verschimmelde weekendbroodjes.

Helaas kon hij of zij de verleiding niet weerstaan.
De soldeerbout van 299 euro, het rolletje tin en de soldeerbout houder zijn uit de koffer verdwenen!
Jammer mijn zoon had jou zo graag vindersloon gegeven, maar moet nu eerst sparen voor een nieuwe soldeerbout.
Later M@rina!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten