woensdag 3 februari 2016

Daar ben jij niet geschikt voor.......

Tijdens onze vakantie stoppen wij regelmatig bij een vervallen huisje met rondom een verwilderde tuin. Nieuwsgierig kijken wij door de scheef hangende luiken of we een glimp kunnen opvangen van het verhaal achter deze bouwval. Wandelend tussen de veldbloemen, olijfbomen of verdwaalde fruitboom zien wij ons al zitten op de veranda aan een ontbijtje genietend van de opkomende zon. Dit is toch “De droom van ItaliĆ«” verzuchten we dan. Zullen we huis en haard verkopen en van deze bouwval een paradijsje maken.  Voordat we verder trekken maken we een foto voor de categorie “De droom van” en dromen lekker verder.
 
Aan zee, lang niet gek.......
Dat we op dit moment bivakkeren zonder badkamer, wc en keuken is niet zo praktische maar ons huis is nog lang geen bouwval. De muren staan nog recht over eind, we hebben warm en koud water en de verwarming doet het ook prima. Ons bed is weliswaar verhuist naar zolder maar daar is het heerlijk vertoeven. Stofvrij, lekker warm en vanuit het dakraam een prachtig uitzicht op de sterrenhemel en de molen.
Manlief vertrekt gewoon elke morgen keurig in pak richting het Westen en ik zit in een stofvrij kantoor met keukentje en badkamer een beetje aan te rommelen.

De tegels zijn er.........
Maar toch…….manlief, aannemer en ik zelf WhatsAppen wat af. Heb jij dat gat midden in de muur gezien? Ze zeggen dat wij de kleur van het kastje nog niet hebben gekozen? De tegels zijn vertraagd! Er is hier nu niemand. Nee, hoezo? Weet ik toch niet! Die douchedeur die wij gekozen hebben gaat niet passen hoor……..tuurlijk wel! Ik denk van niet, kom eens kijken dan………Wil je de tegeltjes opstaand? Liggend is mooier……Moet dat gat niet eerst opgevuld worden? Ik mis een stopcontact, staat wel op de tekening. Vandaag komen de tegels. 16.00 uur waar blijven de tegels. Weten jullie zeker dat ze vandaag komen? Het toilet? Is er al een levertijd bekend? Wie hangt het toilet beneden op? Dat moet na het tegelwerk. Maar schuren voor stukadoren is toch efficiĆ«nter, zo wordt het nieuwe stukwerk toch stoffig. Wat doen we eigenlijk voor de ramen? FF checken badkamermeubel ivm aanbetaling 146 cm? Nee! Het muurtje is 146 cm, het meubel 126 cm oei…..ben bang…tuut.tuut.  Er staat iemand aan de deur; Harrie, jij hier? Stukadoren? Nee wist ik niet. Welkom!
Stop! Bouwoverleg! Wordt vervolgd….

Weet je, zegt manlief; “De droom van……”  zo’n Pipi Langkous huis met scheve luiken en een verwilderde tuin, zoiets gaan wij nooit doen. Daar ben jij niet geschikt voor. Nou ja zeg, ik ben hier op zijn tijd de koffie schenkster, aannemer, assistent uitvoerder, aardig en niet aardig, pittig en helemaal niet fit en nu ben ik niet geschikt.
Nou ik zelf ook niet hoor. Wij zijn te ongedurig, te perfectionistische en kunnen het niet loslaten.
Ik moet er niet aan denken zo’n bouwval met overal gaten, bij elk gat moet je je weer afvragen wat te doen. Ieder zijn vak.

Nog heel even en dan is dit “De droom van……” en dromen we weer lekker verder.
Later M@rina!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten