zondag 21 augustus 2016

Niks niet "Marina kiest"!

Normaal gesproken wordt je in de zomer wakker van de warme zonnestralen die door de gordijnen heen schijnen. Smeer je liters zonnebrand. Doe je het noodzakelijkst in het huishouden om de rest van de dag van het zonnetje te genieten. Op het heetst van de dag ga je op zoek naar een schaduwplekje waar je op je gemak het ochtend krantje leest met een verse kop muntthee binnen hand bereik. Je gaat over van de winterkost op frisse zomer salades en geniet van het heerlijke zomerse fruit.

Helaas, deze zomer heb ik mijn regenpak meer gebruikt dan in de afgelopen 4 jaar. Eten we zomerstampotjes in plaats van zomersalade. Liggen de zomerkleren niet in de kast maar in een bak op zolder. Zonder zon geen bruine benen waardoor mijn leuke jurkje niet leuk staat. De winter kilo’s blijven stiekem hangen, waardoor het knoopje of ritsje niet gemakkelijk dicht gaat. Een maatje groter is voor mij geen optie, nu ik de 50 gepasseerd ben gaan de overtollige kilo’s er niet zo maar af. Een weekje balansen, je rot eten in Granny’s of een brooddagje doen geen wonderen meer. Ik moet er echt wat voor doen. Dusss meer bewegen, minder eten en vooral niet snaaien. Ik weet het heel goed elk pondje gaat door het mondje.


Mijn lief heeft de app MyFitnessPal voor mij gedownload en nu is het aan mij om alles in te vullen wat ik eet. Vernuftig apje hoor, daar ligt het niet aan. Via de streepjes code zijn binnen een nano seconde de calorieën bekend die ik in mijn mond heb gestopt. Wel een beetje oneerlijk dat mannen een behoorlijk aantal calorieën meer mogen happen dan vrouwen. Wanneer wij hier in huis het zelfde naar binnen werken wordt ik aan het eind van de dag genadeloos af gestraft bij het voltooien van het Logboek. Staat er bij manlief; goed zo, ga zo door staat er bij mij – 350 calorieën. Door flink te bewegen kan kopje Cardio de boel weer een beetje recht trekken. Fantastische met 50 minuten Zumba verbrandt je maar liefst 540 calorieën, met 30 minuten zwemmen verbrandt je 367 calorieën en 90 minuten skeeleren is goed voor 883 calorieën.
Een eitje dus dat afvallen. Ten minste…... 
Het is de hele dag door kiezen. Cappuccino of koffie met koffiemelk, broodje hagelslag of broodje jam. Een plakje cake of een plakje ontbijtkoek. Een koekje bij de thee of 5 kerstomaatjes. Het ritsje gaat al iets gemakkelijker. Er zijn heel wat hulplijnen te koop waarvan “Eibertje kiest” er één is. Maar als “Marina kiest” gaat het wel eens flink  mis. Na de verregende Donderdag Meppel Dag vorige week koos ik voor warme chocomelk met slagroom en een overheerlijk appeltaartje. Nog erger vrijdagavond ben ik door het avond zonnetje verleid door een ijshoorntje met twee bollen. Vandaag niks niet “Marina kiest”, alleen maar komkommers en kerstomaatjes. Met een grote boog om de weegschaal en morgen ochtend maar met de billen bloot.
Lang leve het diëten!

Later M@rina!

1 opmerking:

  1. Belijk de nieuwe Fitatu calorieapp. Download deze gratis vanaf de AppStore of Google Play.

    BeantwoordenVerwijderen