zondag 10 juli 2016

De buit is binnen.......

Een jaar of veertien moet ik zijn geweest. Languit lag ik in de winkel met de knie van verkoper op mijn buik om mij in de broek van mijn dromen te wurmen. Vanuit ons dorp gingen we naar Vet in de Hoofdstraat. De verkoper was een leuke hippe vent die je met plezier in je broek hielp. Ik had mijn zinnen gezet op een rode ribcord met aan de zijkant een wit biesje er tussen uit gestikt.
De broek moest zo strak mogelijk worden gekocht zodat hij tijdens het dragen niet te wijd en vormloos werd. Na een rondje wasmachine was het een hele operatie om je lijf weer in de broek te worstelen. Kaarsrecht trok mijn moeder mij omhoog, bijna planking op de fiets naar school en als je naar de wc moest zag je de striemen op je benen staan. Dat mijn moeder dat goed vond.

Afgelopen zaterdag zag ik een grijze broek met een zilveren opgestikt biesje. Ik kreeg een déjà vu. Anno 2016 geen strak model maar een beetje baggy. Ik heister mij in de broek en voel mij helemaal hip en happy. Ik vraag of ze de broek achteruit wil hangen, thuis ligt nog mijn persoonlijke korting bon van €12,50 die ik graag wil verzilveren. Geen probleem. Ik sjees gauw naar huis.
In nog geen tien minuten ben ik terug om af te rekenen. De caissière vraagt mijn postcode. Het klantensysteem hapert een beetje zodat ze nogmaals mijn postcode vraagt. De pas mag erin en ik toets mijn pincode in. Blieb….ships dat was mijn postcode die ik intoets. De transactie wordt afgebroken en ik haal de pas eruit. Ik mag opnieuw. Dat is makkelijker gezegd dan gedaan. Nu weet ik mijn pincode toch niet meer.
Het was even zoeken...de rode broek.....
Ze breekt de transactie af en raad mij aan een rondje door de winkel te wandelen. Nu weet ik dat ik bijna hetzelfde nummer heb als een familielid. Als ik in de gezinsapp nu even om hulp vraag……1 cijfer verschil, ik weet het weer. Tenminste….BLIEB….poging 2 onjuiste pincode u heeft nog 1 poging over. Ik fiets nog een keer naar huis want die broek wil ik hebben. Thuis gekomen liggen ze dubbel. 50+ dan begint het. Ik fiets weer terug naar de winkel met het pasje van manlief en de pincode op mijn hand geschreven.
Ben je er al weer, jij kan ook geen afscheid nemen zegt het zaterdag meisje vrolijk. Na het pinnen neem ik mijn mooie broek in ontvangst, wens iedereen een fijn weekend en loop al piepend door de poortjes.  Pieuww Pieuwww in no time ben ik voor de vierde keer bij de kassa. Zo’n mega alarmknop op mijn achterste zit vast niet lekker. Thuis gekomen adviseren mijn mannen om het nog één keer te proberen met het nummer wat manlief bijna zeker weet.
PATS u pasje is geblokkeerd!

De buit is binnen nu nog zorgen dat mijn pasje het weer gaat doen.
Later M@rina!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten