zaterdag 23 juli 2016

FF een strijkijzer halen.............

Vandaag is het eindelijk gelukt, de was is weg gestreken. Vorige week zaterdag wilde ik even snel voor een weekendje weg de kleren die mee moesten en die we dragen wilden strijken. Het strijkijzer warmde langzaam op maar koelde net zo snel weer af.  Hij stopte ermee…..

Maandag stapte ik op de fiets om 500 meter verderop naar Scheer & Foppen te gaan. Niet meer aan gedacht. Faillissement. Ik zie geen bekende verkoper maar wel een ontzielde winkel.
Sneller kan niet.....

Door naar Expert. Een volle plank met strijkijzers, dat moet lukken. Nadat ik mijn wensen kenbaar heb gemaakt bleken er twee mogelijkheden te zijn. Een Tefal net iets minder krachtig dan ik had voor €72,95 of een Philips voor €92,95 deze laatste is mooi puntig zodat ik de overhemden voortaan tot in detail perfect kan strijken. Dat puntige geloof ik wel, maar een Tefal met minder wattage dan ik nu heb begrijp ik niet. De zool wordt niet verwarmd maar de stoom komt heet naar buiten legt hij uit. Minder kans dat je je brand, niet dat u uw hand er zonder meer op kan leggen want hete stoom is ook niet mis. Als ik er nu twee koop heeft u dan een leuke aanbieding, mijn oudste is ook op zoek. Verkoper googelt op zijn IPhone en komt tot de conclusie dat €72,95 al een koopje is. Bovendien het is de laatste, komt ook niet terug, vernieuwing hé, niet bij te benen.
Buiten gekomen pak ik het Blokker foldertje van deze week uit mijn tas. Er staat een aanbieding van Tefal in van 2600 watt zo één als ik had voor €69,95.
Bij de winkel aan gekomen hangt het plaatje uit de folder voor een leeg schap.
Woensdagmiddag komt de nieuwe voorraad, ik mag reserveren. Als ik online voor 22.00 uur bestel heb ik hem morgen in huis? Wat uw eigen dorp u biedt....... ik kom wel langs.

Wanneer ik donderdag de Blokker binnen stuiter runnen twee mensen de Toko.Terwijl de verkoper een broodrooster gaat halen voor een echtpaar op leeftijd vraagt een jonge vader op de speelgoedafdeling zijn hulp. Snel opent hij in het voorbij gaan de vitrine voor een Mevr. waar van de krulborstel het heeft begeven. Waardoor een dame in scootmobiel begint te tetteren dat ze niet voor Jan met de korte achternaam staat te wachten. Een hoogzwangere dame gaat op een wasmand zitten wachten die het gelukkig niet begeeft. Haar twee minimensjes vermaken zich prima door schoolbekers uit het schap de rolstoel helling af te laten rollen. Nadat de hoogzwangere dolgelukkig met een oor thermometer naar de kassa gaat ben ik aan de beurt. Ik wil graag een strijkijzer. Heeft u een keuze kunnen maken. Ik wijs naar de aanbieding. Terwijl hij mij passeert op weg naar de volgende klant geeft hij mij snel de doos. Ik zou maar een vraag stellen.

Even een strijkijzer halen……..ik ben bijna een week verder.
Ik doe alles via Bol.com verteld vriendin. Voor 23.00 uur besteld, de andere dag in huis, prima garantie!
Geen gek idee.
Later M@rina!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten