vrijdag 11 december 2015

WC pot met kontsproeier

Het stond al tijden op ons to do lijstje; de badkamer. In de 25 jaar dat we hier wonen is er behalve een poetsbeurt niets aan gedaan. De douchebak lekt al tijden. Het water liep langs het behang in de kamer naar beneden. Eerst denk je nog dat er te enthousiast is gedoucht, totdat je zelf aan het douchen bent en er vanuit de kamer wordt geroepen. Na twee keer alle kit stroken vernieuwd te hebben besluiten wij om voortaan in het bad te douchen. Elk jaar staat de badkamer weer op het to do lijstje. Jongste deelt mee dat ze niet eerder een leuk vriendje mee naar huis neemt wanneer ze zonder schaamte hem de badkamer kan wijzen. Daar zit wat in. Afgelopen zomer gaan wij vergezeld met jongste op een warme zomerdag op zoek. We beginnen een dorp verderop waar we een uur rond dolen tussen alle wc potten en badkamer meubels. Talloze vierkante blokken met wasbakken in verschillende kleuren bekijken wij. Wij zijn niet onder de indruk en de verkopers ook niet van ons, er spreekt ons geen één aan. Manlief heeft duidelijke voorkeur voor de jaren ‘30 met vooral veel tierelantijntjes. Ik wil voortaan de badkamer elke week van top tot teen boenen en wil dat iedereen na elke douchebeurt alle tegeltjes en chroom droogt om kalkaanslag te voorkomen. Dat wordt een karwei met al die frutsels. Bovendien vind ik ze truttig.
We gaan naar Wolvega. Daar zaten ze op ons te wachten. In een kwartier tijd vragen 4 verkopers met hun grootste glimlach of wij gezellig op stap zijn en of ze ons kunnen helpen met een tekening. Nou de gezelligheid is ver te zoeken en leuke meubels zie ik ook niet staan. We vertrekken naar Zwolle. Daar zijn we eerder goed geslaagd, wie weet.
We lopen een rondje en zien badkamers van de jaren ’30 tot en met de nieuwste snufjes. Manlief ziet tot zijn grote geluk zijn truttige kraantjes. Ik wordt vrolijk van de ronde en speelse vormen. De verkoper komt poolshoogte nemen. Of we misschien een afspraak willen en folders mee om wat te snuffelen wat er allemaal te koop is. Hij proeft onze verschillende smaken en heeft door dat manlief wel van snufjes houdt.
Gauw demonstreert hij een waterval douche, laat spiegels met led verlichting zien en een wc pot met kontsproeier. Jongste is de truttige kraantjes meer dan zat op deze zonnige dag. Papa vind jij die truttige badkamers nu echt zo leuk of wil jij vasthouden aan een jaren 30 badkamer in een jaren 30 huis. Manlief moet even nadenken. Het is even om denken van de truttige kraantjes naar de wc met kontsproeier en douche met waterval. De Hightech zorgt ervoor dat alle truttigheid overboord gegooid wordt.
Met een afspraak en een stapel hightech folders rijden wij naar huis.

Ik hoop één ding, dat ik straks manlief niet hoef te bellen hoe ik de wc moet doortrekken zoals ik nogal eens moet bellen hoe ik onze Hightech Tv aan krijg .
Later M@rina!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten