zaterdag 28 november 2015

Gevraagd voor een gastblog bij Jet's Minibieb! Graag gedaan!


Zwerftocht door Amsterdam!
Ik ben verdiept in mijn boek wanneer vlak voor Amsterdam Centraal de trein snelheid mindert. We gaan bijna stapvoets zodat ik de stronkjes boerenkool op de volkstuintjes kan tellen. Voor de lol WhatsApp ik oudste; gaat de trein altijd zo langzaam, het is genieten tussen de volkstuintjes.
Een stem door de intercom verteld dat de trein zonder duidelijke reden moet stoppen voor een rood stopsignaal.
Oudste stuurt een berichtje terug; Geniet van de volkstuinen, wisselstoring tot minstens 18.00 uur. Geintje zeker.
Ik gooi het in “de groep”; mijn zoon stuurt een bericht dat wij hier tot minstens 18.00 uur stil staan. Een man van middelbare leeftijd reageert met een zucht, u zoon heeft ongetwijfeld gelijk, reizigers weten het meestal eerder dan het NS personeel.
Beste reizigers wij mogen Weesp stapvoets binnen rijden zodat u eventueel een frisse neus kunt halen.
De ervaren reizigers zien de al bui hangen en gaan koffie en veel snoep halen om de komende uren te overleven. Ik begin mij zorgen te maken of ik nog in de gelegenheid ben om mijn leukste jurkje aan te trekken voordat ik met jongste naar het Zwanenmeer ga.
Twee meiden helpen mij met een nood route. Zo ben ik met de bus en metro op tijd bij jongste. Nu heb ik sinds kort wel een ov chip kaart maar ik ben nog lang geen ervaren reiziger. Gaan jullie ook naar Amsterdam, heel fijn, dan waggel ik voorlopig achter jullie aan.
Helaas deze trein reist niet verder, u kunt u geld terug vragen...
Wat nu, wanneer ik de trein wil verlaten gebaren de vriendelijke meiden. Hun lieve collega is onderweg, er is 1 plekje over in de auto, ik mag met ze mee. We verlaten het overvolle perron en de lange rij wachtenden voor de gratis koffie.
Op de achterbank met mijn trolley op schoot race ik mee door Amsterdam.
Hoe kan ik ze bedanken? Ik weet het! Ik rits mijn trolley open en pak de 3 boeken die ik uit Mini BI-EB bers had mee genomen voor een zwerftocht door Amsterdam.
Lieve meiden, veel lees plezier en super bedankt!
Later M@rina!
Lieve Marina super bedankt dat je de aftrap wilde doen!!! Voor wie meer wil weten/lezen van Marina bezoek de Facebook van Mini BI-EB bers of volg haar blog minuutvanmarina

Geen opmerkingen:

Een reactie posten