donderdag 12 februari 2015

#Sirene Sale 50%

De tijd van babyfoons en oppas hebben wij al lang achter ons gelaten. We kunnen gaan en staan waar we willen. Tig jaar geleden moesten wij een avondje uit zorgvuldig plannen. Dat is niet meer nodig. Zo kwam het dat de Sirene Sale ons naar Sven Ratzke lokte. Geen idee wie Sven is en wat Sven doet, de beschrijving is summier.
Sirene Sale 50% korting
Maar zoals manlief zegt; zonder bluf is het leven duf.
De voorstelling wordt gegeven in De Engelen Bak, een kleine zaal en is bij lange na niet uitverkocht. Wij zullen wel zien wat het wordt. Woensdag aan het eind van de dag fiets ik snel naar huis. Zodat ik nog even tijd heb voor een snelle douche en wat leuke kleren bij elkaar kan zoeken. Het is kwart voor 8 als manlief nog in zijn makkelijk zittende kloffie op de bank zit. Moet ik wat anders aan. Lijkt me wel. Om nou in je Noorse vest met je degelijke stappers naar de Schouwburg te gaan alsof het 10 graden vriest. Bovendien het contrast is wel erg groot. Jij in je Noorse verst en ik in mijn  “kerst” blazertje. Met hippe schoenen en een sjiek vest is manlief er klaar voor. Waar gaan we nu precies naar toe vraagt hij onderweg. Weet ik veel, meer dan wat op de flyer staat kan ik je niet vertellen. In DIVA DIVA'S brengt Sven Ratzke de songs van de grote diva's van de jaren zestig weer tot leven. Een prachtige foto op de flyer van een uitgedoste Travestiet met glamour glitter kostuum op hoge hakken moet ons overtuigen.
Sven Ratzke en Charly Zastrau
We zien het wel. Tijdens de wandeling deelt manlief mee dat hij de schoenen vergeten is om te wisselen, ziet niemand, die heb ik onder de stoel. Mopperend ga ik de schouwburg binnen. Geen gezicht, ik heb zo’n hekel aan die degelijke schoenen, er zitten zelfs nog spatten verf op van de verhuizing van jongste. We nemen plaats op de tweede rij. De pianoman neemt plaats achter de piano en begint te spelen. Sven Ratzke komt met veel kabaal op. Een Duits/Nederlandse cabaret travestiet met een waanzinnige mimiek in zijn gezicht. Van heel lelijk naar heel knap en wat kan hij lief kijken. Hij vraagt zich af of het een meidenavond is in Meppel, er zijn maar een stuk of 5 mannen in de zaal. Het duurt niet lang of de eerste twee rijen worden volop mee gesleurd in het programma. De dames vind hij er super uit zien. Ineens ziet hij manlief. Of manlief de reisleider kan zijn op deze meidenavond. Hij benadrukt dat de dames er sjiek uit zien, op en top, maar meneer op de hoek, de reisleider shopt bij H & M. Niks mis mee, maar toch… Manlief krijgt het druk tijdens deze voorstelling, Sven Ratzke is hem meerdere malen nodig. Je bent tenslotte niet voor niets de reisleder.
Dat heb je nou er nou van met je degelijke schoenen en een “H&M “ vest.
Later M@rina!

Voor de gezelligheid kun je Minuut van Marina op Facebook liken! 
minuut van marina


Overigens de voorstelling was zeer de moeite waard! Zie recensie


Geen opmerkingen:

Een reactie posten