donderdag 27 maart 2014

Wij zijn helemaal verliefd.......

Zo’n 3 weken geleden stuurde oudste een berichtje naar onze Family groepswhap. Hij was aan het shoppen bij de Welkoop en zag schattige konijntjes die het nest net hadden verlaten.  
Het is alweer 3 maand geleden dat we plotseling afscheid moesten nemen van Bounty.
Een bijzonder konijn wat eigenlijk een hondje had willen zijn. Hij hield van knuffelen, tv kijken en trok  aan je kleren als je niet snel genoeg door zijn vachtje kroelde. Bij het berichtje van oudste zit een fotootje van een nieuwsgierig wit konijntje met bruine vlekjes. 
Vrouwtjes 29 december 2013
Vertederend kijk ik naar de foto en bedenk me dat ik Bounty ook best wel mis.
Als ik ’s morgens de achterdeur van het slot deed sprongen haar oortjes parmantig omhoog. De broodkapjes bewaarde ik trouw voor haar. Het wortelloof gooi ik nu zomaar in de kliko.
Maar toch, geen huisdieren heeft ook voordelen. Ondanks alle beloftes en dreigingen stond ik toch zelf het hok schoon te maken. Deels eigen schuld, ik bemoeide me er te veel mee.  Het ging mij niet snel genoeg of ze namen niet alle hoekjes goed mee. Geen stress meer voor opa en oma die in de zomervakantie behalve ons konijn ook de zorg voor cavia’s en hamsters van de rest van de familie had.
Bounty komt regelmatig ter sprake. Het spiksplinternieuwe hok staat er zielig leeg bij. We missen  het stampen, het warme snuitje en zijn koddige hangoor.
Zal ik overstag gaan……..nee ik doe het niet. Ondanks honderdduizend beloftes over schoonmaken, voeren, volle waterflesjes, ik weet het zeker, sta ik zelf binnen de kortste keren weer te zorgen en te verzorgen. Ik ken mezelf.   
Bij thuiskomst vraagt oudste; heb je mijn berichtje gezien? Manlief doet meteen een duit in het zakje. Dat hok staat er wel stil en verlaten bij.  De ochtend begroeting mis ik eigenlijk ook wel. Ach in een gezin horen toch ook huisdieren benadrukt hij.
Nee, nee, we doen het niet, ik hou vol. Bovendien oma zegt dat één konijn zielig is omdat het een gezelschapsdier is. Alleen voelen ze zich erg ongelukkig, dat wil ik niet op mijn geweten hebben.
Ok dan nemen we er twee zegt jongste. Nog beter, ieders één.
Morgen zijn wij de eerste twee uur vrij, direct om 9 uur gaan?
Kraamkamer Droppie & Smartie
Ik kijk nogmaals naar het schattige diertje op de foto en ik ga overstag. Als jullie om 8 uur uit je nest zijn,  rij ik met jullie tegen 9 uur naar de Welkoop.

Smartie en Dropje zo heten onze twee dames. Er staan twee stoelen voor het hok. Regelmatig zit er iemand vertederend naar de baby konijntjes te kijken. Ze dartelen, knabbelen op alles wat ze tegen komen, staan op hun achterpootjes en wassen elkaar alsof ze net een modderbad hebben gehad. Ze zijn gek op broodkapjes. Rennen door de gang en kunnen al traplopen. We zijn helemaal verliefd op deze twee witte pluizenbolletjes.
Zoals vanouds stond ik vanmiddag het hok grondig schoon te maken, gelukkig met hulp van oudste.Toch  vooruitgang geboekt.
Later M@rina!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten