woensdag 5 maart 2014

Eén dag onbeperkt reizen door heel Nederland voor €15,50

Nu ik een beetje  door ga krijgen hoe het Nederlands treinstelsel werkt, de Reisplanner heb gedownload en weet dat er op bijna elk station koffie te koop is ga ik het treinen leuk vinden. Omdat ik behalve treinen ook gek ben op koopjes ben ik er als de kippen bij wanneer ik de aanbieding zie; Eén dag onbeperkt reizen door heel Nederland voor €15,50. Het geeft een innerlijke rust dat een treinkaart de hele dag en overal geldig is. De goedkope treinkaartjes maakt mij een beetje hebberig. Zeker met een vakantie in het vooruitzicht waarin talloze uitjes gepland kunnen worden. Helaas is de voorjaarsvakantie maar 1 week waarvan ik 2 dagen moet werken en er 2 dagen logees zijn. Er was tijd voor 1 uitstapje. De vakantie is weer voorbij en ik heb 2 kaarten over die 16 maart vervallen. Ik kan ze bewaren tot de laatste dag of ze op tijd op marktplaats zetten. Zo’n 6 jaar geleden had ik voor in de kerstvakantie 4 dagkaarten gekocht om een dag te treinen richting Amsterdam. De vakantie was nog maar net begonnen toen de één na de ander zwak ziek en misselijk werd. De vakantie bestond uit bedden verschonen en wasjes draaien. Kopjes thee op bed brengen en beschuitjes smeren. Dagje Amsterdam ging niet wat worden.
Om de treinkaarten ongebruikt in de la te laten liggen is ook nog al wat. Het was een super aanbieding 2 personen voor €27,50. Ik besluit om naar het station te fietsen en de kaarten te slijten. Manlief vind het absoluut geen goed idee. Het geld is al weg, niet meer over na denken zegt hij.  Ik ben er van overtuigd dat ik ze zo verkoop. Op het station ga ik naast de NS- automaat staan en voel me een beetje een junk. Vlak voordat de mensen een kaartje willen kopen vraag ik waar de reis naar toe gaat. Vertel van mijn goedkope treinkaart en geef €2,50 korting. Ik leg uit dat de familie ziek in bed ligt waardoor ons uitje niet doorgaat. Een echtpaar gaat extra vrolijk naar Utrecht en een alleen reizende vrouw reist met de 2 persoon ’s kaart nog steeds voordeliger. Nog geen half uur later stap ik de achterdeur weer binnen. En lachten ze je uit zegt manlief. Welnee ik voelde me wel net een junk maar de kaarten waren binnen het kwartier verkocht.
De twee kaarten die ik nu over heb zijn nog ruim twee weken  geldig. Alle tijd om ze te verkopen via marktplaats. Er staan er nogal wat op van mensen die proberen er een slaatje uit te slaan. We wachten af…. 11 berichtjes komen binnen van aspirant kopers binnen het half uur. Een dame uit Groningen gun ik de koop. Op weg naar de apotheek heb ik ze vandaag op de bus gegooid.
Vrijdag 21 maart ben ik een treinkaart nodig zou er al gauw weer een aanbieding zijn…..
Later M@rina! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten