donderdag 30 mei 2013

Een broodje of een schoen......

Afgelopen maandagmorgen bezorgt de stofzuiger mij flink wat irritaties. Tijdens het zuigen schuift de buis heel langzaam in elkaar. Nu ben ik met mijn 1.66 niet super lang maar van een kabouter stofzuigertje wordt ik niet echt vrolijk. Kriegelig klik ik slang en buis van elkaar en spring op de fiets richting Scheer & Foppen. Het is niet de eerste keer dat ik met een halve stofzuiger richting stad fiets.
Onze eerste Dyson gaf naar een jaar of 4 een ietwat branderig geurtje en stopte er abrupt mee. Veel te snel natuurlijk want een Dyson zeggen ze gaat minstens 10 jaar mee. Een Dyson is een zakloze stofzuiger. Een energiezuinig apparaat met een enorm zuig vermogen. Anno 2013 kunnen wij niet zonder een stofzuiger. Daar ik à technische ben ga ik de eerstvolgende zaterdag samen met manlief op stap voor een nieuwe stofzuiger. Misschien valt het wel onder garantie, maar waar is de bon en hoe lang hebben we dit ding eigenlijk? We laten ons eerst maar eens informeren voordat we over onze stakende Dyson vertellen. Misschien toch eentje kiezen met een wat zwaardere motor. We krijgen een uitgebreide uitleg en een demo van alle onderdelen afzonderlijk. Bij het wiel aan gekomen draait de verkoper de klep open en laat ons een uit spoelbaar filter zien. Heel belangrijk ongeveer één keer per maand dit filter uitkloppen en afspoelen onder lauw water. Goed laten drogen voordat u hem terug plaatst in het wiel verteld de verkoper. Is dat  nieuw vraagt manlief dat had onze Dyson namelijk niet. Nee, dat is niet nieuw. Een stofloze stofzuiger heeft een filter nodig om de micro kleine deeltjes ver van de motor te houden. Onze Dyson heeft geen filter zeggen wij. Echt wel zegt de verkoper alle Dyson’s hebben een filter en als u dat niet op tijd schoonmaakt verbrandt u binnen de kortste keren de motor.
Onze Dyson heeft echt geen filter maar de motor is wel verbrand zeggen wij voorzichtig. Hoe oud is jullie stofzuiger? Een jaar of 3 hooguit 4. Wij vroegen ons eigenlijk af hoelang de garantie is. Dan heeft hij het nog lang vol gehouden als u het filter nog nooit hebt schoon gemaakt zegt de verkoper genoeglijk. Onjuist gebruik daar zit geen garantie op. Doe deze Dyson maar zegt manlief en als onze Dyson toch een filter heeft eet ik mijn schoen op. Lachend fietsen wij met de grote doos onder de arm naar huis. Wat wordt het tussen de middag een broodje of een schoen? Een schoen natuurlijk! De gebruiksaanwijzing waarschijnlijk iets te snel door gebladerd. Scheer & Foppen vertelde mij afgelopen maandag dat 1 telefoontje naar Dyson voldoende is. Het valt onder garantie en er zijn geen kosten aan verbonden. Tevreden fiets ik terug naar huis. Gisteren is het pakket met de nieuwe buis al bezorgt. Wat een service. Gelukkig waren de mannen van Scheer & Foppen manlief en zijn schoen allang weer vergeten. 
Later M@rina!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten