donderdag 2 maart 2017

Aha u zit in het onderwijs........

In mijn mailbox verscheen een leuke aanbieding. Zo’n één van “te mooi om waar te zijn”. 3 nachten een Hotelletje voor €49,00 inclusief welkomstdrankje, uitgebreid ontbijtbuffet en een hoofdgerecht op dag van aankomst. Ik vraag manlief of hij zin in een weekendje weg heeft, ergens bij een leuk dorpje met fijne restaurantjes waar je leuk kunt wandelen. Waar en waarom vraagt manlief. Ergens in Duitsland en gewoon omdat het kan. Het bedrag is eigenlijk te mooi om waar te zijn. Zonder bluf is het leven duf zegt manlief. Zo is het maar net. Ik klik door en boek.
Het was zeker wat.....

Het is alweer twee week geleden dat wij via slingerweggetjes langs sprookjesachtige besneeuwde sparren naar het idyllische Hotelletje rijden. Het is stil in de hal, we zien een rommelige balie vol folders maar geen medewerker. Geduldig wachtend staan wij om ons heen te kijken wanneer zacht zingend een veertiger gehuld in  zwarte hoodies met een mand vol sleutels de trap op  komt lopen.

Hé staan jullie hier al lang, ik heb jullie helemaal niet gehoord, had ik dat geweten……. zeg het eens. Ik geef de uitdraai van onze reservering. Geboekt via Zoweg. €20,- reserveringskosten, wat een geld zeg, jemig. Dan stelt die €49,- pp niks voor hé.
Dat is samen met de toeristenbelasting €138,-. Je kan hier niet pinnen.

De omgeving was een plaatje
Onze portemonnees zijn nagenoeg leeg. Mag het morgen? “Het liefst nu, 300 meter verderop kun je pinnen”. We laten de boel de boel en wandelen richting pinautomaat. Met hakken is het glibberige pad niet top en de 300 meter is bijna een kilometer.
Bij terug komst vraag ik of ik het goed heb verstaan, het is toch €130? Nee €138 zegt de veertiger. Hoe kom je aan 138 vraag ik. Omdat €98 + €20 + €12 (pp 3 nachten x €2) €138 is. Ik denk dat 98 + 20 + 12 €130 is. Nee, nee, laten wij op voorhand afspreken dat u gelijk heeft maar kijk….
Ben ik nu gek. Nu ga ik niet meteen failliet, het is nog steeds spotgoedkoop, maar toch. Doorgaans kan ik wel rekenen, ik doe niet anders.
Aha u zit in het onderwijs, dan heeft u ongetwijfeld gelijk.

Welke kamer willen jullie. In het hoofdgebouw of het bijgebouw. Het bijgebouw is minder lawaaiig, is dat wat? Lijkt me goed. Het geld verdwijnt in zijn kontzak, hij pakt een paar sleutels en gaat ons voor. Kamer 121 is dat wat? Hij zwaait de deur open en weer dicht, jammer, de bedden zijn niet opgemaakt. Kamer 120 is dat wat? Prima, als er maar een schoon en opgemaakt bedje staat. Al pratend loopt hij de ruime kamer met twee keurig opgemaakte bedden in. Kijk de wc is ouderwets maar doet het goed. Achter de klapdeurtjes zit de badkamer, beetje simpel maar doet het goed. Is het wat? Eten jullie vanavond mee. Wat is het menu? Zoweg boekers krijgen spaghetti.
Vind je dat wat? Lijkt me lekker en als het niet wat is, dan zijn we Zoweg!

Later M@rina!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten