vrijdag 6 januari 2017

De aanbiedingen stromen binnen......

Na ruim 25 jaar valt het dagblad niet meer bij ons op de deurmat. Geen fiets meer met de onbekende die voor dag en dauw de krant door de brievenbus schuift. De guldens werden euro’s en daar boven op de inflatie correctie zorgde er samen voor dat er zo langzamerhand jaarlijks voor 400 euro op de deurmat stuiterde. Wanneer ik over het bedrag mopper verteld jongste mij dat ouders van een huisgenoot met hetzelfde dilemma zaten. Tijdens het opzeggen kregen ze meteen een tegen aanbieding van 50% korting voor het aankomende jaar. Tuurlijk voor het geld heb ik veel leesplezier, kom leuke culturele activiteiten tegen, ben voor dag en dauw op de hoogte van het laatste nieuws en niet te vergeten het sudokuutje voor onder de koffie. Maar potjandriedubbeltjes na 25 jaar trouw te zijn geweest wil ik ook wel eens een aanbieding. Ik ga bellen en kijken wat ze zeggen. 
 Hier krijg je spijt van zegt manlief, je bent diegene hier in huis die de krant spelt, er van alles uitscheurt en dingen deelt. Maar protesteer ik; hoe vaak heb ik al niet iemand namens de krant de krant cadeau gedaan, doe mij ook eens een voordeeltje. De dame van de abonnement service zegt vol meelij; Volgens mij  hoor ik aan u stem dat u het best verdrietig vind om de krant op te zeggen. Ah dat is een inkoppertje. Inderdaad ik ben best verdrietig antwoord ik gewiekst, maar helaas de krant is zo langzamerhand onbetaalbaar. Ach en wee, ze wil mij graag helpen door met mij mee te denken en een tijdelijke aanbieding te schenken. Ze begint voorzichtig allerlei getalletjes op een rijtje te zetten en hardop te rekenen. Snel pak ik een calculator en reken met haar mee. Met haar aanbieding gaat het mij maar liefst 4 euro per 3 maanden schelen. Op jaarbasis dus 16 euro, dat vind ik geen knalaanbieding. Ze trekt het blik met aanbiedingen verder open en komt met plan B, nu krijg ik de krant de eerste 2 weken gratis en de rest van het jaar betaal ik bedrag x. Snel reken ik mee, aftrekken, delen, vermenigvuldigen, ook nu kom ik uit op een voordeel van 16 euro per jaar. Oh, hoor ik voorzichtig aan de andere kant van de lijn.
U heeft gelijk maar plan C is echt te gek. Het eerste kwartaal krijgt u x aantal % korting en daarna….."Eh Mevrouw ik geloof dat u beter kunt rekenen dan ik dat kan" hoor ik haar bedeesd zeggen. "Op dit moment kan ik niet echt iets voor u betekenen". Of ze het mag terug koppelen en later terug bellen. Prima, maar voor nu wil ik wel graag dat u het abonnement stop zet. Behalve de bevestigingsmail heb ik niets meer van de dame in kwestie gehoord.
Ondertussen stromen de aanbiedingen binnen, mijn eerste 14 dagen gratis krant zijn onderweg……
Tot later M@rina!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten